12

لزوم تدوین سند آمایش فناوری در استان ها

  • کد خبر : 6360
  • 18 آبان 1400 - 15:36
لزوم تدوین سند آمایش فناوری در استان ها
مشاور وزیر عتف در امور علمی، تحقیقاتی و فناوری بر لزوم تدوین سند آمایش فناوری مبتنی بر آمایش سرزمینی در استان ها تاکید کرد.

دکتر علی خیرالدین  در بازدید از پارک علم وفناوری آذربایجان شرقی با تاکید بر ماموریت گرا بودن پارک های علم وفناوری گفت: بایستی سند آمایش فناوری استان ها ، بر اساس مزیت های استانی، توسط پارک های علم و فناوری تدوین شود.
وی با تاکید بر مطرح کردن گفتمان فناوری در جامعه اظهار کرد:شبکه پارک های علم و فناوری در کشور ایجاد و  گسترش خواهد یافت.
دکتر علی خیر الدین با اشاره به سابقه و توانمندی های علمی وفناوری آذربایجان شرقی ،عملکرد پارک علم وفناوری آذربایجان شرقی را درخشان  دانسته و اضافه کرد که همواره تبریز،منشا کارهای بزرگ در حوزه علم و فناوری بوده است.
مشاور وزیر عتف  در امور علمی، تحقیقاتی یادآور شد:دانشگاه های نسل اول ،دوم  در زمینه آموزش و پژوهش موفقیت های چشمگیری  داشته اند و نیاز کشور ایجاب می کند ایجاد دانشگاه های نسل سوم با محوریت فناوری و کارآفرینی سرعت بیشتری به خود بگیرد.
رییس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی نیز با بیان اینکه این پارک بیشترین گستردگی مراکز رشد و نوآوری را در شهرستان های استان دارد گفت:  هم اکنون ۱۳ مرکز رشد و ۷ مرکز نوآوری در تبریز و شهرستان های استان  ایجاد شده است.
دکتر عبدالرضا واعظی با اشاره گردش مالی ۱۷۴۰ میلیارد ریالی شرکت های فناور  و دانش بنیان مستقر در پارک علم وفناوری آذربایجان شرقی بیان کرد: در نیمه نخست سالجاری این شرکت های مستقر توانسته اند ۲٫۵ میلیون دلار  محصولات فناورانه را صادر کنند.
وی خاطر نشان کرد: در نیمه نخست سالجاری قراردادهای انتقال فناورانه به ارزش ۲۳ میلیارد ریال  از طریق دپارتمان بازاریابی و تجاری سازی این پارک منعقد شده است.
رییس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی افزود: ۳۷۱ شرکت فناور و دانش بنیان در پارک علم و فناوری استان مستقر هستند که موجب اشتغالزایی برای  ۳۹۰۳ نفر شده اند.
دکتر واعظی گفت: در نیمه نخست سال جاری ۲۶ میلیارد ریال حمایت مالی مستقیم به شرکت های مستقر پرداخته شده و با راه اندازی دومین صندوق پژوهش و فناوری در استان  تسهیلات  تجاری سازی بیشتری به فناوران اعطا می شود.
رییس پارک علم  وفناوری آذربایجان شرقی با بیان ظزفیت های هر کدام از پارک های استانی و دانشگاهی ایده طرح فرصت فناوری (استقرار متقابل کوتاه مدت شرکت ها در پارک های علم و فناوری ) را مطرح کرد که با استقبال دکتر خیر الدین مواجه شد و موضوع در دستور کار دفتر سیاست گذاری و برنامه ریزی امور فناوری وزارت قرار گرفت.
مشاور وزیر عتف  در امور علمی، تحقیقاتی و فناوری در سفر به تبریز از چندین طرح فناورانه رونمایی و از نزدیک از کارخانه  تولید تیوب های لیزری سیلد گاز کربنیک، شتاب های دهنده های ستاک و پویان و برخی از شرکت های فناور و دانش بنیان  مستقر در مجتمع عصر انقلاب دیدار کرده و از نهمین نمایشگاه فناوری ربع رشیدی(رینوتکس ۲۰۲۱)  و خانه خلاق و نوآوری تبریز بازدید به عمل آورد.

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=6360

مطالب بیشتر

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.