9

اجرایی شدن دستاوردهای پژوهشی دانشگاه‌ها در پارک های علم و فناوری

  • کد خبر : 6375
  • 29 آبان 1400 - 9:23
اجرایی شدن دستاوردهای پژوهشی دانشگاه‌ها در پارک های  علم و فناوری
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به طرح جهش تولید دانش بنیان گفت: در یکی از مواد این طرح، تاکید شده که دستاوردهای پژوهشی دانشگاهها در پارک های فناوری مستقر شوند تا به محصول برسند.

دکتر محمد مهدی زاهدی گفت: تاکنون برخی از دستاوردهای دانشگاهها و موسسات پژوهشی در حد پروژه باقی می ماند و تحقق این بند از طرح جهش تولید به تولید محصول تکیه دارد.

وی با تاکید بر اینکه این امر باعث فراهم آمدن سمت و سویی صنعتی و تجاری سازی محصولات دانش بنیان حاصل از تحقیقات دانشگاهی می شود، افزود: این خود به تنهایی مسیری برای رفع نیاز کشور به واسطه علم دانش است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه طرح جهش تولید دانش بنیان در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای به تصویب رسیده است، گفت: این طرح که برای ورود به صحن در حال بارگذاری بود ۲۰ ماده دارد که هر کدام به صورتی حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و جریان تولید بر اساس دانش را ارتقا می‌دهد.

نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: هدف اصلی طرح جهش تولید دانش بنیان این است که از جریان دانش بنیان در حوزه اقتصادی و تولید در کشور حمایت کنیم که محور این اقدام شرکت‌های دانش بنیان هستند.

زاهدی با اشاره به یکی از مواد این طرح جهش تولید دانش بنیان گفت: در یکی از بخش های طرح جهش تولید دانش بنیان آمده است که اگر دانشگاهها و موسسات پژوهشی، دستاورد فناورانه ای دارند می توانند با مجوز از کسانی که این فناوری را ایجاد کرده اند، این دستاوردها را در پارک ها مستقر کنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به دیگر ماده طرح جهش تولید دانش بنیان گفت: در قانون رفع موانع تولید بیان شده که ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با همکاری دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی و مرکز همکاری های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری نسبت به تشخیص نقاط آسیب پذیر اقتصادی ناشی از تحریم‌ها اقدام کرده و برای رفع چالش‌های آنها و حوزه‌های آسیب پذیر حمایت‌های لازم را از شرکت‌های دانش بنیان انجام بدهند.

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=6375

مطالب بیشتر

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.