10

کنترل هوشمند از راه دور با ساخت دستگاه پایش شرایط محیطی

  • کد خبر : 6478
  • 11 بهمن 1400 - 13:21
کنترل هوشمند از راه دور با ساخت دستگاه پایش شرایط محیطی
یک شرکت فناور داخلی با طراحی و ساخت دستگاه پایش، کنترل و دیتالاگر شرایط محیطی امکان رصد از راه دور مراکز تولیدی را فراهم کرده است.

 

این دستگاه زمینه‌های رصد آنلاین مراکز صنعتی شامل دمای محیط و قطعی برق را فراهم و موارد اضطراری را با تماس و پیامک اعلام می‌کند.

مهدی توحیدی‌پور مدیرعامل شرکت آوان کیا الکترونیک با اعلام اینکه کنترل دما برای برخی از مراکز صنعتی نظیر گلخانه و مرغداری از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: این حساسیت تا اندازه‌ای است که مثلا اگر در زمستان، دمای مرغداری، از ۲۵ درجه پائین‌تر بیاید، چندده هزار جوجه تلف می‌شوند یا اگر دما چند درجه از حد نرمال بالاتر برود، گوشت‌های سردخانه فاسد می‌شوند.

در این میان پایش و کنترل پارامترهای محیطی در هر فرآیند صنعتی، از الزامات اولیه است. ایجاد شرایط مهندسی نگهداری گیاهان و محصولات کشاورزی گلخانه‌ای مطابق با برنامه رشد و نیاز هر گیاه به محدوده دما، رطوبت، EC خاک، قلیایی یا اسیدی بودن آب، کربن دی اکسید، گرمایش، سرمایش، مهپاش، برنامه زمانی آبیاری، فن‌های سیرکوله، میزان کوددهی و نیترات خاک و … از عوامل ضروری در تولید محصول باکیفیت است.

به همین منظور، دستگاه پایش، کنترل و دیتالاگر شرایط محیطی جهت سالن‌های پرورش طیور، سردخانه‌ها و گلخانه‌ها به تولید رسیده است.

این دستگاه به‌راحتی پس از نصب و تنظیم شرایط اولیه محیطی شامل دما، رطوبت و زمان آبیاری و … قادر به کنترل هوشمند این شرایط است.
همچنین با ارسال پیامک به‌وسیله دستورات مشخص از طریق اپلیکیشن اندروید می‌توان به‌صورت بیسیم، انواع کنتاکتور، سیستم تهویه و فن، هیتر، جت‌مستر، شیربرقی، دستگاه مهپاش و بخار، سرمایش، گرمایش، سایه‌بان، سیستم ترکیب و تزریق کود و نیترات موردنیاز خاک، کمپرسور سردخانه، سیستم دان‌خوری و آبخوری و سایر عملگرهای موردنیاز را با تنظیم زمان و محدوده مشخص فرمان داد.

این دستگاه که هم با باتری و هم با برق کار می‌کند، قابلیت فعالیت‌های آنلاین داشته و با حافظه خود، دمای یک سال اخیر یک مرکز را پایش می‌کند. فارغ از این امکانات، از صفحه نمایشگر بزرگی برخوردار بوده و با قیمت بسیار مناسب زیر ۳ میلیون تومان، زمینه را برای حضور گسترده در بازار فراهم کرده است.

معاونت نوآوری و تجاری‌سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری اعلام کرده است: هم‌اکنون هیچ محصول داخلی که تجمیع شده این امکانات در یک دستگاه باشد، در بازار کشور وجود ندارد.

نمونه مشابه خارجی این دستگاه، بین ۸ تا ۱۰ برابر نمونه ایرانی قیمت داشته و از کیفیتی هم‌تراز با دستاورد ایران‌ساخت برخوردار است.

 

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=6478

برچسب ها

مطالب بیشتر

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.