10

بومی سازی هواپیمای تمام کامپوزیت

  • کد خبر : 6486
  • 18 بهمن 1400 - 13:42
بومی سازی هواپیمای تمام کامپوزیت
یک شرکت دانش بنیان موفق به طراحی و تولید «هواپیمای تمام کامپوزیت» پیکا ۲ (پرنده آزاد) در کشور شد.

یعقوب انتصاری مدیرعامل این شرکت دانش بنیان مستقر در شهرک صنعتی شمس آباد در خصوص هواپیمای تمام کامپوزیت پیکا ۲ (پرنده آزاد) گفت: این محصول، تنها هواپیمای دارای دو نوع سامانه کنترل، استیک یا یوک و صندلی قابل تنظیم با سازه تمام کامپوزیت است.

وی، استحکام و مقاومت در برابر عوامل محیطی، هزینه عملیات پایین، دارا بودن تجهیزات لازم برای آموزش خلبانی و قابل رقابت بودن با هواپیماهای هم‌رده در جهان را از جمله مزیت‌های این هواپیما برشمرد.

این فعال حوزه دانش بنیان افزود: این طرح موفق برای اولین بار در کشور توانسته تمام مراحل تحقیق و توسعه، ساخت نمونه اولیه، تولید انبوه و بهره‌برداری، فارغ‌التحصیلی دانشجویان خلبانی، خدمات پس از فروش و استمرار صلاحیت پرواز را با تداوم و با همکاری معاونت استاندارد پرواز و دفتر طراحی و مونتاژ را سپری کند.

انتصاری، بازار هدف این هواپیما را شامل افراد حقیقی و حقوقی از جمله آموزشگاه‌های خلبانی، مراکز توریستی، تفریحی و باشگاه‌های هوانوردی و ارگان‌هایی نظیر سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت نفت  اعلام کرد.

وی به مزیت‌های رقابتی هواپیمای تمام کامپوزیت اشاره و تصریح کرد: قیمت این محصول در رده اسپورت، پایین‌تر از مشابه خارجی است و از وجود کارخانه سازنده در ایران و نیز خدمات پس از فروش سریعتر و به‌موقع برخوردار است.

این فناور در مورد خرید اقساطی این محصول با کارمزد اندک با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی، اظهار داشت: این امکان برای خریداران هواپیماهای تولیدی فراهم شده که به دلیل دانش بنیان بودن محصول، بتوانند از تسهیلات لیزینگ صندوق نوآوری و شکوفایی استفاده کرده و هواپیما را خریداری کنند.

انتصاری افزود: گرچه قیمت مواد اولیه و محصولات مورد نیاز در طراحی و ساخت هواپیما افزایش پیدا کرده است، اما شرکت ما با حمایت‌های صندوق نوآوری و شکوفایی با ارایه تسهیلات لازم از جمله لیزینگ با کارمزد پایین و مدت قابل توجه بازپرداخت آن، این امکان را ایجاد کرده که شرایط خرید را در مقایسه با نمونه‌های خارجی رقابتی شده و امکان خرید آن برای مدارس آموزش خلبانی، شرکت‌ها و افرادی که درنظر دارند به صورت شخصی هواپیما خریداری کنند فراهم کرده است.

 

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=6486

مطالب بیشتر

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.