11

بومی سازی دستگاه عمل‌ شبکیه چشم و آب مروارید

  • کد خبر : 6598
  • 28 خرداد 1401 - 12:09
بومی سازی دستگاه عمل‌ شبکیه چشم و آب مروارید
محققان یک شرکت دانش ‌بنیان موفق به ساخت دستگاهی برای عمل‌های جراحی شبکیه چشم و آب مروارید شدند.

این محصول «فیکو ویترکتومی پوستریور» نام دارد و در شرکت دانش بنیان «عالی‌پیام» بومی سازی شده است.

مدیرعامل این شرکت گفت: این دستگاه هنوز یک قدم تا مرحله نهایی راه دارد اما می‌توانیم بگوییم که طراحی و ساخت آن به‌طور موفقیت‌آمیزی پایان یافته است.
محمد افزود: دستگاه «فیکو ویترکتومی پوستریور» هم برای عمل فیکو یا آب مروارید که به طور سرپایی انجام می‌شود و هم در عمل تخلیه زجاجیه چشم و ترمیم پس از تخلیه آن کاربرد دارد.
مدیرعامل شرکت دانش‌ بنیان «عالی‌پیام» اظهار کرد: این دستگاه جزء پرمصرف‌ترین دستگاه‌های چشم‌پزشکی که هم برای پزشکانی که تخصصشان در اتاقک قدامی چشم است و هم برای پزشکانی که جراحی‌های شبکیه را انجام می‌دهند، کاربرد دارد.

وی با بیان اینکه دستگاه تولیدی شرکت «عالی‌پیام» ابداعی نوین در حوزه چشم‌پزشکی است و رقبای خارجی قابلیت رقابت با آن را ندارند افزود: ممکن است در آینده یک پزشک تنها یک عملیات این دستگاه را بخواهد بنابراین ما سه نوع محصول داریم؛ هم محصولی برای آب‌مروارید، هم عمل تخلیه زجاجیه و هم دستگاهی برای هر دو این عمل‌ها.
محمد همچنین درباره امکانات این دستگاه گفت: این محصول دوآل پمپ است یعنی دو نوع پمپ را برای وکیوم استفاده می‌کند که هر دو در یک قالب خلاصه شده‌اند و این یکی از امکانات بسیار کارآمد این دستگاه حساب می‌شود، یعنی پزشک می‌تواند همزمان هم جریان مایع چشم را کنترل کند و هم عمل خود را ادامه دهد.
مدیرعامل شرکت دانش بنیان «عالی‌پیام» اضافه کرد: این دستگاه دارای دو منبع نور سرد است. یکی نور سفید و یکی نور زرد که در عمل شبکیه موثر است. همچنین یک خروجی برای عمل‌های سیلیکون زجاجیه دارد که زجاجیه را هم تخلیه و هم پر می‌کند؛ از سوی دیگر دارای امکانی است که می‌تواند هوا را داخل کاسه چشم کنند و پر نگه دارند تا عمل انجام شود.
وی همچنین افزود: دستگاه‌هایی که از خارج می‌آید با استفاده از کپسول کار می‌کنند، اما کافی است محصول تولیدی شرکت عالی‌پیام را پزشکان به برق بزنند تا هم هواکشی را خود انجام دهد و هم بتوانند با آن عمل‌های تخصصی را پیش ببرند.

 

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=6598

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.