8

تسهیل فرآیند ارزیابی دانش‌بنیانی شرکت های مستقر در پارک‌های علم و فناوری

  • کد خبر : 6678
  • 31 مرداد 1401 - 15:46
تسهیل فرآیند ارزیابی دانش‌بنیانی شرکت های مستقر در پارک‌های علم و فناوری
رئیس مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: فرآیند ارزیابی دانش‌بنیانی شرکت‌های مستقر در پارک های علم و فناوری تسهیل می شود.

رضا اسدی‌فرد با اشاره به اینکه تعداد قابل توجهی از شرکت‌های دانش‌بنیان در پارک‌های فناوری در سراسر کشور مستقر هستند، گفت: این موضوع می طلبد که این پارک‌ها در زمینه ارزیابی شرکت ها برای دانش بنیان شدن با معاونت علمی و فناوری همکاری کنند..

رئیس مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری  بیان کرد: پارک‌های فناوری می‌توانند با معرفی کارگزار ارزیابی دانش‌بنیان و تشویق شرکت‌های مستقر در پارک به ثبت اطلاعات در سامانه دانش‌بنیان فرآیند ارزیابی این شرکتها را تسریع کنند.

وی ادامه داد: همچنین با تعدادی از پارک‌های منتخب تفاهم نامه‌ای برای مشارکت مدیریت پارک‌ها در شناسایی و معرفی شرکت‌های مستعد دانش‌بنیان امضا شده و مرحله آزمایشی این طرح با شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در حال انجام است.

اسدی‌فرد  تاکید کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۱ با همه پارک‌های فناوری و شهرک‌های صنعتی کشور برای جلب مشارکت آنها در اطلاع رسانی و ترویج برنامه‌های معاونت علمی و فناوری و شناسایی و کمک به تسریع فرآیند ارزیابی دانش‌بنیان شرکت‌های توانمند مستقر در پارک‌های علم و غنتوذب  مکاتبه شده است و تا کنون همکاری با بیش از ۵ پارک علم و فناوری و شهرک صنعتی آغاز شده است. در نتیجه این همکاری‌ها شرکت‌های توانمند بیشتری وارد فرایند ارزیابی می‌شوند.

رئیس مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهور بیان کرد: تعداد شرکت‌های متقاضی دانش‌بنیان شدن از حدود ۲۵۰ مورد در ماه، در سال ۱۴۰۰ به ماهیانه بیش از ۶۰۰ مورد در سال ۱۴۰۱ رسیده است.

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=6678

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.