8

گسترش دیپلماسی فناوری پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی در کشورهای منطقه

  • کد خبر : 6706
  • 28 شهریور 1401 - 16:48
گسترش دیپلماسی فناوری پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی در کشورهای منطقه
رييس پارك علم و فناوری آذربايجان شرقي بر ضرورت گسترش ديپلماسي فناوري در كشورهاي منطقه‌ توسط پارك علم و فناوری استان تأکید كرد.

به گزارش اراده نیوز؛دکتر سعید جعفری راد در نشست با مدیران عامل شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی با اشاره به تأکید وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بر گسترش دیپلماسی فناوری افزود: بازار فروش محصولات فناورانه در کشور روزی اشباع خواهد شد و بایستی از هم‌اکنون به فکر صادرات محصولات فناورانه به کشور های هم اقلیم و منطقه باشیم.

وی اظهار کرد: رایزنی‌های لازم با چندین پارک علم و فناوری در کشورهای مجاور و هم اقلیم انجام‌شده و در آینده نزدیک تفاهم‌نامه‌های همکاری فی‌مابین منعقد خواهد شد.

دکتر سعید جعفری راد کمبود اراضی، دفاتر کار و بودجه را اصلی‌ترین مشکلات پیش روی این پارک عنوان کرد و گفت: به‌منظور افزایش حمایت از شرکت‌های مستقر شیوه پذیرش شرکت‌ها در مراکز رشد واحدهای فناور پارک بازنگری خواهد شد.

به گفته وی در ابتدا ضمن ارزیابی توانمندی‌های شرکت، امکان‌پذیری فروش محصولات تولیدشده موردبررسی قرار خواهد گرفت و پس از استقرار حداکثر حمایت از شرکت‌ها انجام خواهد یافت.

دکتر سعید جعفری راد گفت: به‌منظور رفع نیازهای فناورانه صنایع و ارگان‌ها و فروش محصولات فناورانه و جذب سرمایه‌گذار رویداد تانا “توسعه و ارتقای زیست‌بوم نوآوری استان ها” همزمان با نمایشگاه رینوتکس امسال برگزار خواهد شد.

رییس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی بیان کرد: اقدامات لازم برای برخورداری شرکت‌های مستقر از مزایا و ظرفیت‌های قانون جهش دانش‌بنیان در حال انجام است.

وی ضمن دعوت از شتاب‌دهنده‌های تخصصی برای استقرار در پارک، از برگزاری دوره‌های توانمندسازی مختلف برای شرکت‌های مستقر خبر داد.

معاون پشتیبانی و توسعه منابع پارک علم وفناوری آذربایجان شرقی نیز با اشاره به مصوبات سفر اخیر رئیس جمهور به استان گفت: پیگیری های لازم برای گسترش اراضی پارک، گسترش زیرساخت ها و ایجاد راه دسترسی از اتوبان تبریز سهند به مجتمع عصر انقلاب در حال انجام است و به زودی راه دسترسی از آزاد راه مهیا و دکل مخابراتی ۴G در محدوده مجتمع نصب خواهد شد.

دکتر غلامرضا دهقان افزود: در ماه های گذشته مراکز رشد و نوآوری شهرستان های مراغه، بناب، ورزقان و آزاد اسلامی تبریز تجهیز و گسترش یافته اند و با تعامل و همکاری مسئولان شهرستان ها از تمامی مراکز رشد و نوآوری بیش از پیش حمایت خواهد شد.

وی تاکید کرد: با افزایش کارکنان بخش های امور مالی، اداری و خدمات رسیدگی به خواسته های و نیازهای شرکت ها تسریع خواهد شد.

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=6706

برچسب ها

مطالب بیشتر

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.