9

ثبت بیش از ۶ هزار نیاز در سامانه نان

  • کد خبر : 6750
  • 01 آذر 1401 - 13:38
ثبت بیش از ۶ هزار نیاز در سامانه نان
مدیرکل دفتر پشتیبانی امور فناوری و نوآوری وزارت عتف از ثبت ۶ هزار و ۱۲۹ نیاز و ۵۲۶ ایده در سامانه نظام ایده‌ها و نیازها یا «نان» خبر داد.

 دکتر امید رضایی‌فر در نشست در نشست با خبرنگاران ، با ارائه گزارشی از سامانه «نان» گفت: راه اندازی سامانه «نان» یکی از ۵ هدف اصلی معاونت فناوری و نوآوری بود که با تجمیع سامانه‌های مشابه دیگر، نیازها و تقاضاهای فناورانه را به روندی دو طرفه در پنجره‌ای واحد تبدیل کرد.

رضایی‌فر ادامه داد: هماهنگی‌هایی با دستگاه های اجرایی برای بهبود عملکرد این سامانه صورت گرفته و از زمان رونمایی آزمایشی آن در اردیبهشت گذشته تاکنون ۶ هزار و ۱۲۹ نیاز و ۵۲۶ ایده در آن ثبت شده است. همه ایده های ثبت شده بر اساس نیازهاست و ایده ای تاکنون به صورت مستقل در این سامانه ثبت نشده است.

وی گفت: غیر از دانشگاه‌ها که کارگزار ثبت ایده هستند، مراکز صنعتی بزرگ نیز مانند واحدهای وابسته به وزارت صمت یا وزارت نفت و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کارگزاری دارند و می‌توانند ایده یا نیاز ثبت کنند.

رضایی‌فر تاکید کرد: وزارت نفت و مجموعه‌های وابسته به آن فعال‌ترین مجموعه در ثبت نیازها در سامانه «نان» بوده‌اند و ۱۳۹ نیاز فناورانه را ثبت کرده‌اند.

وی ادامه داد: سامانه «نان» غیر از اتصال نیازها به ایده‌ها، زمینه را برای انجام دیگر فعالیت‌های فناورانه معاونت‌ فناوری و نوآوری مانند رویداد تانا (طرح توسعه زیست بوم فناوری و نوآوری) فراهم می کند.

به گفته رضایی فر ، طرح گرنت فناوری برای یارانه تجاری سازی هم به این سامانه متصل شده و قابلیت مستندسازی دارد.

مدیرکل دفتر پشتیبانی امور فناوری و نوآوری وزارت عتف، مجموعه‌های دیگر یعنی سامانه‌های شبکه فناوری و شبکه دانشمندان ایرانی (دانا) را از جمله سامانه‌هایی برشمرد که به تدریج راه افتاده و به سامانه «نان» اضافه‌ می‌شوند.

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=6750

برچسب ها

مطالب بیشتر

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.