7

صدور نخستین محموله آسانسورهای فناورانه از تبریز

  • کد خبر : 6887
  • 01 تیر 1402 - 17:25
صدور نخستین محموله آسانسورهای فناورانه از تبریز
نخستین محموله آسانسورهای نسل جدید از آذربایجان شرقی به خارج از کشور صادر شد.

به گزارش اراده نیوز، محموله آسانسورهای فناورانه را شرکت سایتال یکی از شرکت‌های فناور مستقر در پارک علم و فناوری استان به ارزش ۲۴ هزار دلار به جمهوری آذربایجان صادر کرد.

مدیرعامل این شرکت گفت: این آسانسور ۶ نفره با فناوری پیشرفته و قابلیت‌های منحصربه‌فرد، مطابق با آخرین استانداردهای روز جهانی با تلاش متخصصان تبریزی تولیدشده و قرار است در یک مجتمع مسکونی در باکو نصب شود.

سیامک نیرومندی اضافه کرد: این آسانسور نسل سوم به‌عنوان نمونه به کشور آذربایجان ارسال‌شده و با تائید کارشناسان این کشور امکان صادرات به این کشور تا ۵۰۰ هزار دلار در سال وجود دارد.

وی ادامه داد: این آسانسورها مورد تائید استانداردهای ملی ایران، اروپا و اوراسیاست و قابلیت بهره‌برداری با برق ۲۲۰ ولت شهری و انرژی خورشیدی را دارد و بدون نیاز به موتورخانه و چاهک و بدون خطر سقوط است.

وی بابیان اینکه این شرکت فناور در حال مذاکره با کشورهای عراق، روسیه و ترکیه برای صادرات محصولات تولیدی است افزود: در تلاش برای راه‌اندازی خط تولید در کشور ترکیه هستیم و یک محموله تابلو فرمان آسانسور به ارزش ۵۰ هزار دلار در حال آماده‌سازی برای ارسال به کشور عراق است.

نیرومندی سیستم کنترل از راه دور، قابلیت کنترل تا ۸۰ توقف، سرعت ۴ متر بر ثانیه، مدیریت مصرف انرژی، دارا بودن سیستم کنترل مقصد و بهره‌گیری از هوش مصنوعی را از ویژگی‌های تابلو فرمان آسانسور تولیدی در این شرکت بیان کرد که محصول مشترک ایران و ترکیه است.

مدیرعامل شرکت سایتال با انتقاد از عدم‌حمایت عملی از تولیدات مبتنی بر فناوری و دانش‌بنیان در کشور خاطرنشان کرد: شناسایی نیازهای صنعت آسانسور و بومی‌سازی محصولات وارداتی این صنعت در اولویت‌های کاری این شرکت است.

به گفته وی، این شرکت ظرفیت تولید ماهانه حداقل ۱۵ دستگاه آسانسور، ۳۰۰ دستگاه تابلو فرمان و ۵۰۰ دستگاه ترمز مغناطیسی آسانسور را دارد.

 

اخبار مرتبط:

رونمایی ۱۱ طرح فناورانه در تبریز

۶۰۰ میلیون دلار صادرات دانش‌ بنیانی در کشور

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=6887
  • نویسنده : مسعود ابراهیمی راد

مطالب بیشتر

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.