7

تشکیل نخستین کنسرسیوم شرکت‌های دانش‌بنیان در تبریز

  • کد خبر : 6891
  • 21 تیر 1402 - 8:37
تشکیل نخستین کنسرسیوم شرکت‌های دانش‌بنیان در تبریز
نخستین کنسرسیوم شرکت‌های دانش‌بنیان در تبریز با مشارکت 7 مجموعه دانش‌بنیان فعال این شهر راه‌اندازی شده است.

به گزارش اراده نیوز، این مجموعه از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور مستقر در تبریز برای رسیدن به هدف‌های بزرگ‌تر کاری و حرفه‌ای مانند توانایی ورود به پروژه‌های کلان و بین‌رشته‌ای، تأمین تجهیزات لازم برای اجرای پروژه‌ها، انتقال فناوری و شرکت در تأمین مالی پروژه‌های بزرگ اقدام به تشکیل کنسرسیوم ” انتقال فناوری آینده ” کرده‌اند.

رئیس هیأت مدیره این کنسرسیوم، هم‌افزایی بین شرکت‌های عضو کنسرسیوم به‌منظور تعالی شرکت‌ها، گسترش بازار و ورود به عرصه‌های جدید تولید و فناوری، گسترش همکاری با بنگاه‌های اقتصادی، واحدهای صنعتی و نهادها و سازمان‌های دولتی و غیردولتی برای ارتقای سطح فناوری، افزایش بهره‌وری، تأمین مالی پروژه‌ها و تأمین قطعات و تجهیزات موردنیاز صنایع کشور و کمک به راه‌اندازی خطوط تولید. از اهداف تشکیل این کنسرسیوم اعلام کرد.

 دکتر عبدالرضا واعظی هیر افزود: ورود به پروژه‌های کلان ملی و بین‌رشته‌ای، ایجاد بستر مناسب برای انتقال فن‌آوری به کشور و بومی‌سازی آن با به‌کارگیری نیروی انسانی نخبه، حرفه‌ای و تحصیل‌کرده، توسعه بازار شرکت‌های عضو کنسرسیوم از طریق ورود به بازارهای جدید ملی و بین‌المللی، مطالعه و امکان‌سنجی و ورود به عرصه‌های تولید محصولات استراتژیک، مواد اولیه و قطعات و تجهیزات دارای فن‌آوری متوسط و بالا، تأمین مالی پروژه‌های هریک از اعضای کنسرسیوم با سرمایه‌گذاری شرکا از دیگر اهداف تشکیل کنسرسیوم مذکور است.

شرکت‌های دانش‌بنیان ویدا صنعت آکام، نیروبخش وطن، سپهر پرداز سینا، فناوری اطلاعات و ارتباطات ستاک، سبز فناوران آراد، نوآوران زیست گستر ارک و ره آب آذر محیط‌زیست اعضای این کنسرسیوم را تشکیل می‌دهند.

پیشتر معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور گفته بود: از طرح‌های ملی دانش‌بنیان در قالب کنسرسیوم و تأمین مالی جمعی حمایت می‌شود.

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی شکل‌گیری کنسرسیوم‌های دانش‌بنیان و تأمین مالی را دو موضوع اساسی و محوری دانسته و افزوده بود: یکی از محورهای اساسی و اصلی در تحقق این طرح‌ها، شکل‌گیری کنسرسیوم‌های بزرگ دانش‌بنیان از یک‌سو و تأمین و تضامین مالی از سوی دیگر است.

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=6891
  • نویسنده : جواد بیرام‌زاده

مطالب بیشتر

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.