4
بر اساس تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت علوم و معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری؛

اختصاص ۲۰ هزار میلیارد ریال از محل اعتبار مالیاتی قانون جهش تولید به دانشگاهها

  • کد خبر : 7005
  • 20 آذر 1402 - 19:21
اختصاص ۲۰ هزار میلیارد ریال از محل اعتبار مالیاتی قانون جهش تولید به دانشگاهها
با انعقاد توافق‌نامه همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت علوم، زمینه برای استفاده دانشگاه‌ها از اعتبار مالیاتی پیش‌بینی شده در ماده 13 قانون جهش تولید دانش‌بنیان فراهم شد.

این توافق‌نامه که امروز همزمان با برگزاری آیین افتتاحیه بیست و چهارمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار به امضای وزیر علوم، تحقیقات و‌ فناوری و معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهوری رسید، با هدف ارتقای شاخص شدت تحقیق و توسعه بخش‌های اقتصادی کشور ، تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه، کاربردی‌سازی تحقیقات دانشگاهی و جهت‌دهی آن به حل چالش‌های راهبردی کشور با استفاده از ظرفیت ماده ۱۱ و ماده ۱۳ قانون جهش تولید دانش بنیان منعقد شده است.

ارتقای نقش آفرینی موثر دانشگاه‌ها به ویژه دانشگاه‌های برتر و دانشگاه‌های معین استان‌های کشور در طرح های تحقیق و توسعه صنعتی با استفاده از ظرفیت قانون جهش تولید دانش بنیان، همکاری و تسهیل‌گری در جهت جلب همکاری صنایع در راستای عقد حداقل ۲۰ هزار میلیارد ریال قرارداد تحقیق و توسعه بین صنایع و دانشگاه‌های کشور در سالهای ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ از موضوعات و محورهای اصلی این توافق‌نامه همکاری است.

در قالب توافق‌نامه همکاری مشترک بین معاون علمی و وزارت علوم، برنامه‌های مشترک ترویجی و توانمندسازی برای جلب مشارکت و ترغیب هر چه بیش‌تر اعضای هیئت علمی و نخبگان دانشگاهی در برنامه اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه اجرا خواهد شد.

همچنین مسیری ویژه و تسهیل شده برای دریافت و بررسی پروژه های تحقیق و توسعه مشترک صنعت با دانشگاه توسط دبیرخانه شورای راهبری فناوری‌ها و تولیدات دانش بنیان ایجاد می‌شود.

از دیگر محورهای این توافق‌نامه همکاری می‌توان به تعریف مشوق‌های ویژه در سرفصل‌های قابل قبول هزینه تحقیق و توسعه برای طرح‌های همکاری صنعت و دانشگاه، تعریف مشوق‌های ویژه در فرآیند بررسی و تائید هزینه کرد تحقیق و توسعه با مشارکت ریاست دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، اجرای برنامه‌های مشترک برای انعکاس نیازهای تحقیق و توسعه کشور و بخش‌های صنعتی به دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی در قالب فراخوان‌های مساله محور و قابلیت محور اشاره کرد.

همچنین با هدف راهبری و تسهیل فرآیندهای ارزیابی طرح‌های اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه صنعت و دانشگاه، کارگروهی مشترک شکل می‌گیرد که متشکل از نمایندگان معاونت علمی، وزارت علوم و دبیرخانه شورای راهبری فناوری‌ها و تولیدات دانش بنیان خواهد بود.

 

 

 

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=7005

مطالب بیشتر

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.