2

ابداع نانو بتن فوق سبک سازه‌ای

  • کد خبر : 7024
  • 06 دی 1402 - 13:12
ابداع نانو بتن فوق سبک سازه‌ای
متخصصان یک شرکت دانش بنیان موفق به ابداع نانو بتن فوق سبک سازه‌ای شده‌اند که ضمن کاهش سیمان مصرفی در فرایند تولید بتن موجب افزایش مقاومت و استحکام لرزه‌ای سازه‌ها می‌شود.

مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری اعلام کرد: شرکت بهدیس سامان امین – زیرمجموعه مهندسی طرح وندیداد – یک شرکت دانش بنیان است که با اتکا به نوآوری و تلاش نیروهای انسانی نخبه خود توانسته است نانوبتن فوق سبک سازه‌ای را ابداع کرده و به ثبت برساند.

حامد صابر، مدیرعامل این شرکت گفت: بتن فوق سبک سازه‌ای، بتنی با محدوده وزن مخصوص ۱۲۰۰ تا ۱۸۰۰ کیلوگرم بر مترمکعب و مقاومتی در محدوده ۲۰ تا ۵۰ مگاپاسکال است که استفاده از آن یکی از راهکارهای مناسب در جهت کاهش بارمرده و نیروهای زلزله وارد بر ساختمان است .

این شرکت طی سال‌های متمادی تجربه تولید نانو بتن در حال حاضر علاوه بر تولید انحصاری بتن سبک سازه‌ای در کشور، با تکیه بر توانمندی واحد تحقیق و توسعه خود، به عنوان یک شرکت پیشرو در حوزه تکنولوژی بتن، انواع بتن‌های خاص مورد نیاز طراحان و پروژه‌ها را با ویژگی‌های سفارشی در زمینه مقاومت، کارآیی، رنگ و کیفیت ظاهری ارائه می‌کند.

سالانه حدود ۸۰ میلیون متر مکعب بتن در کشور تولید می‌شود که بخش عظیمی از آن فاقد کیفیت مطلوب بوده و یا برای رسیدن به مقاومت مورد نظر، به میزان سیمان در بتن افزوده می شود.

سرانه مصرف سیمان در کشور به طور میانگین ۱٫۵ برابر سرانه مصرف جهانی و حدود پنج برابر سرانه مصرف در کشورهای پیشرفته است و از آن جایی که تولید سیمان به دلیل مصرف بالای سوخت‌های فسیلی و تولید ریزگردها جزو آلاینده‌ترین صنایع در جهان است، منجر  به آلودگی بیشتر محیط زیست می‌شود.

در سال‌های اخیر شرکت دانش بنیان بهدیس سامان امین (وندیداد) تحقیقات گسترده و وسیعی را در حوزه کاربرد نانو در تکنولوژی بتن انجام داده و علاوه بر ایجاد قابلیت ارائه و ارسال انواع بتن‌های تولیدی خود به صورت خشک بسته‌بندی شده به سراسر کشور، با استفاده از این بتن‌های توانمند اقدام به تولید قطعات پیش ساخته با کیفیت بسیار بالا کرده است.

مدیرعامل این مجموعه دانش بنیان در معرفی سایر تولیدات این شرکت به انواع بتن‌های خاص شامل بتن مقاومت بالا، بتن‌های اکسپوز و رنگی، بتن خود تراکم، بتن غلطکی و بتن‌های توانمند اشاره کرد و گفت: این بتن‌های خاص به دو صورت آماده و خشک بسته‌بندی شده است.

وی افزود: همچنین در راستای افزایش همزمان کیفیت و سرعت در ساخت و سازهای شهری، این مجموعه با بهره‌گیری از قابلیت‌های خود در زمینه مطالعات و تحقیقات مهندسی با رویکرد پیش‌ساخته‌سازی، اقدام به تولید انواع قطعات بتنی سفارشی جهت نما، فضاهای داخلی و مبلمان شهری با استفاده از بتن‌هایی با کیفیت بالا و مقاوم در برابر شرایط جوی کرده است.

هم‌چنین تیم مهندسی این مجموعه اقدام به تولید خانه‌های پیش ساخته مدولار بتنی نموده که گام مهمی در راستای صنعتی سازی ساخت مجموعه‌های آموزشی، خدماتی، تفریحی و مسکونی است.

 

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=7024

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.