4

۸۲ اختراع ایرانی ثبت بین‌ المللی شد

  • کد خبر : 2184
  • 15 دی 1398 - 21:29
۸۲ اختراع ایرانی ثبت بین‌ المللی شد
با حمایت کانون پتنت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ۸۲ پتنت ایرانی در دفاتر ثبت اختراع خارجی گرنت شد.

حمایت از ثبت اختراع در دفاتر معتبر بین المللی  یکی از اقدامات کانون پتنت معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در راستای تولید ثروت از مالکیت فکری و ایجاد بازار اختراعات و کسب درآمد از آن‌ها است.

کانون برای تحقق این هدف خدماتی مانند ثبت اختراع در سیستم‌های پتنت معتبر جهان مانند «USPTO» و «EPO» و حمایت ۹۰ درصدی از کل هزینه‌های ثبت در ادارات معتبر ثبت اختراع را انجام می‌دهد. تا کنون مخترعان ایرانی با دریافت این حمایت‌ها موفق به ثبت بین‌المللی ۸۲ اختراع شدند.

بر اساس این گزارش، تا کنون یک هزار و ۶۸۸ درخواست در سامانه کانون پتنت برای دریافت حمایت، ثبت شده که از این تعداد ۲۷۴ پرونده پس از ارزیابی مورد تایید قرار گرفته است.

بر اساس اعلام معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، همچنین ترویج و انتشار مفاهیم و موضوعات مرتبط با حقوق مالکیت فکری برای آگاهی‌بخشی به مخاطبان عام، توانمندسازی کارشناسان دفاتر مالکیت فکری دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور، برگزاری سمینارها و کارگاه‌های آموزشی مالکیت فکری دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان، ایجاد بانک اطلاعاتی از فناوری‌ها و اختراعات پتنت شده و معتبر از دیگر اهدافی است که در این کانون دنبال می‌شود.

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=2184

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.