8

دانش ثبت اختراع خارجی بومی است

  • کد خبر : 2406
  • 24 بهمن 1398 - 11:01
دانش ثبت اختراع خارجی بومی است
ثبت اختراع به عنوان یک الزام برای ورود به بازارهای بین‌المللی مورد توجه در حوزه علم و فناوری قرار دارد.

بر اساس اعلام معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ در ایران به همت کانون پتنت این معاونت برای ثبت اختراع در کشورهای مختلف می‌توانیم بصورت مستقیم با مراکز حقوقی و ادارات معتبر آنها ارتباط برقرار کنیم.

شاید چند سال گذشته در کشورمان به ثبت اختراع آن هم در دفاتر خارجی معتبر توجهی نمی‌شد. اما شرکت‌های دانش‌بنیان زمانی که برای فروش محصولات خود در بازارهای جهانی اقدام کردند، متوجه شدند که ثبت اختراع موضوعی مهم برای رسیدن به بازارهای دیگر کشورها است.

اختراع و ثبت آن یکی از الزامات فروش محصولات در بازارهای بین‌المللی است. کانون پتنت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری چند سالی که با قدرت در زمینه ثبت اختراع خارجی فعالیت می‌کند و در این زمینه از مخترعان حمایت ۹۰ درصدی انجام می‌دهد.

در این مدت زمان کانون آنچنان در این زمینه تلاش کرده است که اکنون ایران یکی از کشورهایی است که کانون پتنت می‌تواند حتی بدون وکیل هم فرایندهای ثبت اختراع را با کیفیت خوبی انجام دهد. نوشتن پتنت ادبیات خاص خود را دارد و اکنون این دانش به صورت بومی در کشور وجود دارد.

مهدی ضیغمی مدیر کانون پتنت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه در مباحث ثبت اختراع دانش آماده سازی اختراع در کشور بومی شده است، گفت: برای ثبت اختراع در کشورهای مختلف می‌توانیم بصورت مستقیم با مراکز حقوقی و ادارات ثبت اختراع آن کشورها ارتباط گرفته و اختراعات را در آن کشور ثبت کنیم. درخواست‌های ارسالی به کانون پس از ثبت در پرتال توسط تیمی مجرب ارزیابی می‌شود و پس از آن درخواست‌های تایید شده برای ثبت رد دفاتر معتبر خارجی حمایت می‌شوند.

ثبت پتنت را می‌توان به کمک وکیل انجام داد اما این کار هزینه بالایی دارد که برای مخترع پرداخت آن سخت است پس فعالیت‌های کانون حرکت در این مسیر را تسهیل می‌کند.

 

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=2406

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.