12

رشد طرحها و ایده های فناورانه در آذربایجان شرقی

  • کد خبر : 2683
  • 12 فروردین 1399 - 12:19
رشد طرحها و ایده های فناورانه در آذربایجان شرقی
میزان ایده ها و طرح های ورودی به پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی پارسال نزدیک 7 برابر شد.

به گزارش اراده نیوز، رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی گفت: در سال ۹۷ حدود ۱۰۰ طرح و ایده از طریق سامانه پذیرش آنلاین ایده ها و طرحهای فناورانه دریافت شده بود که این تعداد در سال گذشته به ۶۹۱ مورد رسید.
واعظی افزود: ۳۷۵ مورد از این طرحها در مرکز رشد جامع و موسسات پارک علم و فناوری استان و بقیه در مراکز رشد مراغه، میانه، مرند، ارس و بناب و مراکز رشد کشاورزی و دانشگاه شهید مدنی آذربایجان ثبت شده است.
وی برق و الکترونیک، مکانیک، فناوری اطلاعات، کشاورزی، مکاترونیک، مهندسی پزشکی و شیمی را از محورهای ایده های ثبت شده عنوان کرد و افزود: از میان این طرحها، ۱۷۶ طرح مورد پذیرش موافقت داوران و شورای مرکز رشد پارک قرار گرفت که فرایند استقرار تیم ها و شرکت های ارائه دهنده این ایده ها در پارک علم و فناوری در حال انجام است.

وی برگزاری جشنواره های از ایده تا ثروت برای ایجاد محتوا و افزایش ایده‌های ورودی به مراکز رشد را از جمله برنامه های پارک علم و فناوری استان برای توسعه و ساماندهی این مراکز ذکر کرد که منجر به افزایش استقرار طرح ها و ایده ها توسط دانشجویان و فارغ التحصیلان و جوانان در مراکز رشد شهرستانها شده است.
رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی با اشاره به برگزاری نمایشگاه نیازها و چالش‌های صنایع استان در سال گذشته گفت: در این نمایشگاه صنایع ، کارخانجات و سازمانها نیازهای خود را در معرض دید اساتید، دانشجویان و شرکت‌های فناور و دانش بنیان قرار دادند که نتیجه آن انعقاد ۶۳ موافقتنامه تولید فناوری بود.
وی ادامه داد: همچنین ۶۰ موافقتنامه در جریان نمایشگاه ربع رشیدی تبریز امضا شد که همه آنها در حال پیگیری برای تامین نیازهای فناوری صنایع و سازمانها هستند.
واعظی به راه اندازی دپارتمان بازاریابی و تجاری‌سازی در پارک علم و فناوری استان در سال گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: ایجاد این مرکز موجب افزایش ارتباط شرکتهای فناور با صنایع و سازمان های متقاضی فناوری و انعقاد قراردادهایی به ارزش ۴۵ میلیارد ریال با صنایع شد که شرکت های مستقر در پارک در حال تامین این نیازها هستند.
وی تداوم استقرار دفاتر صنایع و کارخانجات در پارک علم و فناوری استان را از دیگر فعالیتها در راستای افزایش ارتباط بین صنعت و شرکت های مستقر در این پارک عنوان کرد و افزود: این دفاتر انتقال فناوری از شرکت‌های دانش‌بنیان به صنعت را تسهیل کرده اند.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی همچنین اجرای طرح مهر فناوری برای اولین بار در کشور را از مهمترین طرحهای این پارک همزمان با شروع سال تحصیلی جدید در سال گذشته اعلام کرد.

واعظی در تشریح بخشهای سه گانه این طرح گفت : بخشی از این طرح شامل معرفی فعالیت‌ها و حمایت‌های پارک علم و فناوری به دانش‌آموزان، دانشجویان و مردم عادی بود که با برپایی پایگاه‌های در مراکز پر جمعیت شهر در مهرماه انجام شد و بخش دوم طرح حضور پارک علم و فناوری در دانشگاه های استان برای معرفی خدمات پارک علم و فناوری به دانشجویان بود.

وی ادامه داد: بخش سوم طرح مهر فناوری شامل طرح کتاب در گردش بود که نزدیک ۳۰۰ عنوان کتاب در حوزه کارآفرینی در حوزه فناوری و نوآوری خریداری و در معرض دید دانشجویان قرار گرفت که در قالب این طرح افراد بعد از برداشتن این کتاب‌ها از محل تعبیه شده در دانشگاهها و مطالعه، آنها را امضا می‌کردند و به همان محل بر می گرداندند و یک سیستم گردشی کتاب راه افتاد.

اخبار مرتبط:

حمایت پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی از استقرار دفاتر صنایع بزرگ استان

راه اندازی دومین مرکز رشد فناوری های فرهنگی کشور در تبریز

انعقاد ۷۷ قرارداد و تفاهم نامه پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی در نمایشگاه رینوتکس ۲۰۱۹ 

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=2683

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.