11

معرفی برگزیدگان مسابقه کاربردهای فناوری پلاسمای سرد در صنایع

  • کد خبر : 2764
  • 27 فروردین 1399 - 11:59
معرفی برگزیدگان مسابقه کاربردهای فناوری پلاسمای سرد در صنایع
 برگزیدگان مسابقه «معرفی کاربردهای فناوری پلاسمای سرد در صنایع و محصولات» معرفی شدند.

مسابقه کاربردهای فناوری پلاسمای سرد در صنایع  و محصولات سال گذشته با هدف شناسایی حوزه‌های نوین کاربردی فناوری پلاسمای سرد با همکاری مرکز صنعتی سازی نانوفناوری کاربردی ( ICAN) و کارگزاری فناوری و نوآوری آی چلنج (iChallenge) برگزار شد.

نوید مستوفی سرکاری، سارا فتح‌اله و اکبر خدامی نفرات برتر این مسابقه بودند که ایده‌های آنها دراین رقابت به عنوان ایده‌های برگزیده انتخاب شدند و به هر کدام جایزه پنج میلیون تومانی اهدا شد.

این مسابقه با هدف شناسایی حوزه‌های نوین کاربردی فناوری پلاسمای سرد برگزار شد و در ابتدا طرح و ایده‌های پیشنهادی شامل یک کاربرد نوین در یک حوزه صنعتی برای دبیرخانه این مسابقه ارسال شد،  یکی از مسائل مهم در این رقابت این بود که طرح‌های ارسالی به موضوعاتی بپردازد که پیش از این فناوری پلاسما به صورت تجاری به آنها نپرداخته بود،  همچنین این طرح‌ها می‌توانست شامل کاربردهای تجاری فناوری پلاسمای سرد باشد به طوری که این کاربردها بتواند یک چالش مهم را در صنعت حل کند.

در این رقابت از تمامی شرکت‌های فناور یا دانش‌بنیان، گروه‌های علمی و پژوهشی، اساتید هیئت علمی دانشگاه‌ها و دانشجویان برای ارائه طرح‌ها و ایده‌های خود دعوت به عمل آمد و در نهایت سه طرح به عنوان طرح برگزیده انتخاب و معرفی شد.

مسابقه کاربردهای فناوری پلاسمای سرد در صنایع در دو مرحله برگزار ‌شد به طوری که در آبان ماه ۹۸ طرح‌ها و ایده‌ها به دبیرخانه مسابقه در سایت آیچلنج ارسال شد و پس از ثبت طرح‌ها، در یک مرحله طرح‌های دریافتی به صورت غیرحضوری مورد ارزیابی اولیه قرار گرفت، سپس طرح- ایده‌های برگزیده طی یک جلسه با حضور صاحبان طرح‌ها ارائه و داوری شد و سرانجام طرح‌های برگزیده معرفی شدند.

یکی از مزیت‌های این رقابت، امکان اجرایی‌سازی ایده‌ها و طرح‌ها در قالب پروژه همکاری مشترک با مرکز صنعتی‌سازی نانوفناوری کاربردی است،  در واقع این سه طرح برگزیده در صورت تمایل افراد، امکان اجرا و پیاده‌سازی آن در  مرکز صنعتی سازی نانوفناوری کاربردی( ican) وجود دارد.

اخبار مرتبط:

بررسی کاربردهای فناوری نانو در پوشش‌دهی سطح

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=2764

برچسب ها

مطالب بیشتر

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.