11

ایجاد دفتر فن‌بازار منطقه‌ای در پارک فناوری گیلان

  • کد خبر : 3377
  • 14 مرداد 1399 - 20:52
ایجاد دفتر فن‌بازار منطقه‌ای در پارک فناوری گیلان
با هدف تسهیل در تجاری سازی فناوری و ایجاد فرآیند هم‌رسانی فناورانه بین عرضه‌کنندگان و متقاضیان فناوری، دفتر فن‌بازار منطقه‌ای استان گیلان در پارک علم و فناوری گیلان راه‌اندازی شد.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان در مراسم افتتاح دفتر فن بازار منطقه ای استان گیلان اظهار کرد: پارک علم و فناوری به عنوان یکی از ارکان اکوسیستم نوآوری یک سری برنامه ها را در سال های اخیر مدنظر قرار داده است، لذا اولین نکته در ارتباط با پارک های علم و فناوری این است که در محیط اطرافش تاثیرگذار باشد.

دکترعلی باستی افزود: کمک به برگزاری دوره های آموزشی مربوط به تجاری سازی، احصای نیازهای فناورانه و برگزاری همایش ها و رویدادهای ترویجی و ارتقای فرهنگ فعالیت های فناورانه و توسعه بازار فناوری در استان از دیگر اهداف دفتر فن بازار منطقه‌ای در گیلان است، ضمن اینکه دفتر فن بازار استان فرصتی را برای معرفی دستاوردها و محصولاتشان فراهم می کند.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان با بیان اینکه سرعت بخشی در فرآیند مبادله فناوری بین عرضه کنندگان و متقاضیان فناوری از اهداف پارک علم و فناوری گیلان در راه اندازی دفتر فن بازار است، گفت: پارک علم و فناوری گیلان با توجه به تجربیات برگزاری ۹ دوره فن بازار کشور به عنوان دبیرخانه اجرایی نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار کشور که همه ساله در هفته پژوهش و فناوری در تهران برگزار می شود، نسبت به راه‌اندازی دفتر فن بازار منطقه‌ای استان اقدام کرده است.

دکترباستی در ادامه سخنانش با بیان اینکه ظرفیت استان گیلان در بخش صنایع خلاق بسیار زیاد است، یادآور شد: با راه اندازی مرکز نوآوری صنایع خلاق از شهریور ماه سال گذشته اقداماتی انجام گرفته و اثرات بسیار خوبی گذاشته است.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان با اشاره به اقدامات در بخش تامین مالی شرکت ها و واحدهای فناور اظهار کرد: در این ارتباط صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی استان گیلان از سال گذشته آغاز به کار کرد و در سال جاری با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور رسماً افتتاح شد که اتفاق خوبی برای انجام مناسب‌تر تامین مالی شرکت‌ها است.

اکبر قنبرپور، معاون توسعه پارک علم و فناوری پردیس نی در این مراسم، فن‌بازار را یک شبکه واقعی دانست و اظهار کرد: در بحران کرونا که بسیاری از واحدهای صنعتی تعطیل شدند، شبکه فن بازار توانست بخشی از ارزش خود را در این حوزه نشان دهد؛ زیرا به‌واسطه این شبکه گردش اطلاعات، گردش عرضه و تقاضا و اطلاع‌رسانی آن‌ها بیشتر خواهد بود.

اخبار مرتبط:

افزایش حمایت از فن بازارها

جذب سرمایه ده میلیاردی برای تولید چای دارویی

 

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=3377

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.