11

افزایش حمایت از فن بازارها

  • کد خبر : 2036
  • 10 آذر 1398 - 22:32
افزایش حمایت از فن بازارها
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری بر لزوم افزایش حمایت از فن بازارهاو تولید محصول فناور با استفاده از سرمایه گذاری بخش بخش خصوصی تاکید کرد.

به گزارش اراده نیوز؛سورنا ستاری در سیزدهمین نشست سراسری فن بازارها منطقه‌ای و تخصصی کشور  با بیان اینکه روند کلی شبکه فن‌بازارهای کشور را رو به رشد است گفت:بدون شک فن بازارها، بخش تاثیر گذاری از زیست بوم نوآوری در کشور محسوب می‌شوند.

وی  افزود: تردیدهای جدی وجود دارد که با پول دولت بتوان محصولی فناورانه مبتنی بر پژوهش تولید کرد  در واقع با بودجه دولتی به زحمت می‌توان یک محصول را توسعه داد، حمایت دولتی می‌تواند در نهایت تنها به عنوان کاهنده ریسک سرمایه گذاری عمل کند و وظیفه اصلی سرمایه گذاری بر عهده بخش خصوصی است.

ستاری تاکید کرد: با توجه به همکاری‌‎های صورت گرفته میان وزارت صنعت، معدن و تجارت و تعدادی از بروکرها و فن‌بازارهای استانی،  زیرساخت‌های خوبی را که با پول مردم ایجاد شده در اختیار شبکه فن بازار ملی ایران قرار داده شده  است و بخشی از نتایج امروز حاصل این همکاری است.

به گفته معاون علمی و فناوری اکنون بیش از ۴ هزار شرکت دانش بنیان فعال هستند و نسبت به فن بازارهای دوره های قبل شاهد افزایش حضور چشمگیر هستیم و هنگ حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، جوانان فناور و زیست بوم مبتنی بر دانش و نوآوری در کشور در حال توسعه و نفوذ در سازمانها و نهادهای مختلف است.

در سیزدهمین  نشست سراسری فن بازارهای منطقه ای و تخصصی کشور، از ۳۲ قرارداد سرمایه‌گذاری به ارزش بیش از ۹۰۰ میلیارد ریال منعقد شد.

شبکه فن‌بازار ملی ایران با ابلاغیه شورای عالی انقلاب فرهنگی و تحت نظارت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری وظیفه ساماندهی فن‌بازارهای عمومی و ایجاد فن بازارهای تخصصی در حوزه‌های اولویت‌دار کشور را به عهده دارد و تاکنون ۲۰ فن بازار منطقه‌ای در ۲۰ استان کشور و نیز ۲ فن‌بازار تخصصی در حوزه‌های صنعت گاز و صنعت سلامت ایجاد شده و نشست های سراسری فن بازارها بصورت دوره ای و در راستای همکاری و هم افزایی بین این فن‌بازارها برگزار می‌شود.

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=2036

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.