6

برگزاری رویداد ملی فرصت ارائه ایده‌های زیستی

  • کد خبر : 3419
  • 16 مرداد 1399 - 9:18
برگزاری رویداد ملی فرصت ارائه ایده‌های زیستی
دومین رویداد ملی ایده‌پردازی و طراحی و ساخت نانو حسگرهای زیستی تشخیص سریع نیمه دوم شهریور ماه سال جاری با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار می‌شود.

به گزارش اراده نیوز،نانوزیست حسگرها، دستگاه‌های پرکاربردی هستند که به سرعت در مراکز تحقیقاتی و پژوهشی ایران جایگزین روش‌های قدیمی و معمول آزمایش می‌شوند. این دستگاه نوع و غلظت انواع مواد مختلف را می‌سنجد و آن را به سیگنال‌های قابل اندازه‌گیری تبدیل می‌کند. از این دستگاه در زمینه‌هایی مانند تشخیص زود هنگام بیماری‌ها از جمله سرطان استفاده می‌شود.

با توجه به کاربرد گسترده این دستگاه در رشته‌های مختلف پزشکی و غیر پزشکی، با حمایت معاونت علمی و فناری ریاست‌جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی رویدادی ملی و سراسری با موضوع نانو حسگرهای‌زیستی تشخیص سریع برگزار می‌شود. در این رویداد، فعالان فناور و شرکت‌ها و متخصصان این حوزه، ایده‌ها و طرح‌های خود را برای ساخت و ارتقاء این دستگاه‌ها عرضه می‌کنند.

طراحی و ساخت انواع حسگرهای تشخیص مستمر بیرون بدنی و درون بدنی، طراحی و ساخت نانوحسگرهای تشخیصی LFA، طراحی و ساخت حسگرهای تشخیصی سریع پوشیدنی و طراحی و ساخت حسگرهای تشخیص سریع غیر متعارف و حسگرهای تشخیص سریع ویروس کرونا، از جمله محورهای اصلی این رویداد علمی است.

ایجاد شبکه‌ای از افراد متخصص

مهمترین هدف این رویداد، راه‌اندازی شبکه‌ای از افراد خبره و متخصص در این حوزه است که پژوهش‌های قابل توجهی در این حوزه داشته‌اند. این اقدام بستری مناسب برای هم‌افزایی و تمرکز این متخصصان بر مسائل کلیدی این حوزه فراهم می‌کند. گروه‌های برتر، شرکت‌کننده در این رویداد به پارک‌های علم و فناوری، شتاب دهنده‌ها و صندوق‌های سرمایه‌گذاری معرفی می‌شوند. این تیم‌های منتخب همچنین از حمایت‌های مانند دریافت گرنت(کمک هزینه پژوهشی) و تدوین طرح توسعه کسب و کار بهره‌مند می‌شوند.

همچنین ۵ تیم برتر برای استقرار در یک شتاب‌دهنده تخصصی معرفی می‌شوند. اعطای جوایز نقدی به گروه‌های برتر به ارزش ۱۰۰ میلیون ریال، یکی دیگر از مزیت‌های شرکت در این رویداد رقابتی است. علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاع بیشتر به سایت صندوق نوآوری و شکوفایی مراجعه کنند.

اخبارمرتبط:

ارتقا کیفیت آب ۲ استان با نانو جاذب

ارائه خدمات ۴۲ شتابدهنده و مرکز نوآوری به شرکت‌های خلاق

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=3419

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.