13

صنایع خلاق می‌تواند فناوری را پیش بیندازد

  • کد خبر : 3527
  • 25 مرداد 1399 - 12:41
صنایع خلاق می‌تواند فناوری را پیش بیندازد
معاون علمی و فناوری رییس جمهور گفت: نیروی انسانی خلاق، پیشینه کارآفرینی خوبی دارد و صنایع خلاق می‌تواند همانند فرهنگ کردستان بحث فناوری و علم را پیش بیندازد.

به گزارش اراده نیوز،  معاون رئیس جمهور، افزود: توسعه زیرساخت های دانش بنیان استان کردستان یکی از اهداف ما در این سفر است.

 

سورنا ستاری  افزود: کردستان پارک علم و فناوری خوبی دارد که نیازمند سرمایه‌گذاری و حمایت بیشتر برای گسترش و ایجاد پارک‌های علم و فناوری دیگر در شهرستان‌های استان است.

 

اوضمن تاکید بر ضرورت حمایت از بخش فناوری یادآور شد: نیروی انسانی خلاق، پیشینه کارآفرینی خوبی دارد و صنایع خلاق می‌تواند همانند فرهنگ کردستان بحث فناوری و علم را پیش بیاندازد.

 

ناصر شکری، مدیر صندوق پژوهش و فناوری پارک علم و فناوری کردستان در بازدید معاون علمی و فناوری رییس جمهور از پارک علم و فناوری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این صندوق در راستای ماده ۱۰۰ قانون توسعه ایجاد شده است اظهار کرد: فاصله‌ای که بین بانک‌ها و انسان‌های خلاق و نوآور از لحاظ زمان در طرح‌های فناوری با ریسک وجود داشت از طریق این صندوق پر شده است.

 

او  افزود: صندوق کردستان نیز در راستای همین سیاست در سال ۹۷ رسما ثبت شد و اعتبار آن نیز حدود ۱۵ میلیارد ریال بود که این میزان با جذب اعتبارات از طریق معاونت علمی به ۲۰ میلیارد ریال افزایش یافت.

 

او با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۶۰ فقره تسهیلات پرداخت شده اعلام کرد که حجم این تسهیلات بیش از ۷۰ میلیارد ریال بوده است.

 

مدیر صندوق پژوهش و فناوری پارک علم و فناوری کردستان افزود: کار اصلی ما حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور استان است و با توجه به کثرت این شرکت‌ها صندوق آماده ارائه خدمات است.

 

ارتیکاس اقبال، فرماندار مریوان در تماس ویدویی با معاون پژوهشی و فناوری رییس جمهور اظهار کرد: مریوان از لحاظ گردشگری منحصر به فرد بوده و از جنگل‌های زیبایی برخوردار است و از لحاظ صنایع دستی در سطح بین‌المللی قرار دارد.

 

او افزود: مرز باشماق دومین مرز ترانزیتی کشور است و بازار عراق نیز ظرفیت‌های خوبی برای کالاهای فناورانه دارد.

 

او با اشاره به اینکه مرکز رشد مریوان به جوانان خدمات مطلوبی ارائه می‌دهد، بیان کرد: مردم این منطقه زیر فشارهای خارجی بوده اند و نیاز است امکانات بیشتری در اختیارشان قرار گیرد و امیدواریم با حمایت‌های لازم مرکز رشد دارای ملک مختص به‌خود شود.

 

فرماندار مریوان  در این تماس ویدیویی خواستار حمایت بیشتر از مرکز رشد و توسعه شهرستان مریوان شد.

 

همچنین، ستاری معاون علم و فناوری رییس جمهور، گفت: خوشبختانه در مریوان واحدهای فناور خوبی درحال فعالیت هستند که باید از آن ها حمایت شود.

 

او در ادامه نیز معاون رئیس جمهور از تعدادی واحد فناور موفق در پارک علم و فناوری بازدید به عمل آورد.

 

مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه کردستان افتتاح شد

 

مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه کردستان با حضور معاون رئیس جمهور سورنا ستاری افتتاح شد.

 

رحمت صادقی رئیس دانشگاه کردستان صبح امروز شنبه در حاشیه افتتاح مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه کردستان که با حضور معاون رئیس جمهور سورنا ستاری انجام شد، اظهار کرد: این مرکز در ساختمانی با زیربنای ۵۰۰ متر مربع راه اندازی شده است.

 

او گفت: بخشی از منابع مالی مورد نیاز برای راه اندازی این مرکز حاصل حمایت های سفر قبلی معاون رئیس جمهور بوده و امروز شاهد افتتاح این مرکز هستیم.

 

او افزود که در حال حاضر ۹ شرکت در زمینه نرم افزار، تولید خشک کن و آبگرمکن خورشیدی و غیره با اعتبار یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در این مرکز مستقر و فعالیت های خود را آغاز کرده اند.

 

رئیس دانشگاه کردستان یادآور شد: فعلا ۵۰ نفر به صورت مستقیم در این شرکت ها اشتغالزایی شده اند و در آینده نزدیک نیز شرکت های دانش بنیان جدیدی در این مرکز استقرار می یابند.

 

اخبارمرتبط:

حضور ۳۶ دانشگاه از ایران در جمع دانشگاه‌های برتر جهان

انتفاع متقابل شرکت های نوپا و دانشگاه به عنوان مهم ترین برنامه سال ۹۹

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=3527

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.