7

وقفه در تولید برخی تجهیزات پزشکی در نتیجه‌ شیوع کرونا

  • کد خبر : 3880
  • 15 شهریور 1399 - 9:32
وقفه در تولید برخی تجهیزات پزشکی در نتیجه‌ شیوع کرونا
مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان در حوزه سلامت با بیان این که شیوع کرونا به برخی از این شرکت‌ها آسیب رسانده است، گفت: در زمانی که مرزها به دلیل شیوع کرونا بسته بود.

به گزارش اراده نیوز،  جلال ردادی  ،افزود: دولت سخت‌گیری‌های زیادی در زمینه واردات داشت؛ نه می‌توانستیم پول حواله کنیم و نه مواد اولیه را دریافت کنیم، در نتیجه وقفه‌ای در تولید ایجاد شد.

 

او درباره تاثیر شیوع کرونا بر تولیدات شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه سلامت بیان کرد: به جز شرکت‌های تولیدکننده مواد ضدعفونی‌کننده، ماسک و تجهیزات تنفسی، بقیه‌ تولیدکنندگان محصولات حوزه سلامت از شیوع کرونا آسیب دیدند.

 

او افزود: بسیاری از بیماران در روزهای شیوع کرونا با وجود مشکلاتی که داشتند به بیمارستان‌ها مراجعه نکردند و همین باعث شده است که نیاز به تجهیزات و ابزار پزشکی در این شرایط کاهش پیدا کند. علاوه بر این، دومین عاملی که می‌توان گفت بر آسیب دیدن شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه سلامت موثر بوده این است که در این شرایط حمایت‌های دولتی بر فعالیت‌های مربوط به بر کرونا متمرکز بوده است.

 

مدیرعامل این شرکت تولیدکننده‌ الکتروکاردیوگراف با اشاره به مشکلاتی که در زمینه تامین مواد اولیه وجود دارد، گفت: در زمانی که مرزها به دلیل شیوع کرونا بسته بود، دولت سخت‌گیری‌های زیادی در زمینه واردات داشت؛ نه می‌توانستیم پول حواله کنیم و نه مواد اولیه را دریافت کنیم، در نتیجه وقفه‌ای در تولید ایجاد شد. علاوه بر این، اکنون بانک مرکزی و وزارت صمت سخت گیری‌های زیادی در زمینه واردات مواد اولیه ایجاد کرده‌اند که ربطی به کرونا ندارد و از یک سال پیش ایجاد شده است.

 

ردادی درباره صادرات محصولات پزشکی گفت: محصولات ما استانداردهای لازم را دارد و به اندازه کافی هم در انبارمان موجودی داریم، اما سیستمی در وزارت صمت وجود دارد که صادرات محصولاتمان را در دوره کرونا ممنوع کرده‌اند و باید خودمان پیگیری کنیم تا مجوز صادرات بگیریم.

 

اخبارمرتبط:

ارائه تسهیلات توسعه بازار محصول برای شرکت های دانش بنیان

رفع نیاز وارداتی صداو سیما از سوی شرکت های دانش‌بنیان

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=3880

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.