12

راه اندازی ۲ برج فناوری خصوصی در ناحیه شریف

  • کد خبر : 3986
  • 23 شهریور 1399 - 12:25
راه اندازی ۲ برج فناوری خصوصی در ناحیه شریف
رییس ناحیه نوآوری شریف از راه اندازی دو برج فناوری خصوصی در این منطفه خبر داد و گفت: در راستای هم افزایی بیشتر رویکرد ما برای استقرار شرکت‌های دانش بنیان در این ناحیه تجمیع آنها در مجتمع‌های فناوری است.

به گزارش اراده نیوز،رییس ناحیه نوآوری شریف افزود: در این ناحیه ۲ برج فناوری خضوصی راه اندازی می‌شود که یکی از آنها راه اندازی شده و دیگری به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

دکتر مجید دهبیدی پور با بیان اینکه در این ناحیه ۵۰۰ شرکت فناور و دانش بنیان مستقر شده است، اظهار کرد: علاوه بر آن ۶ صندوق خطر پذیر، ۸ مرکز نوآوری، ۱۵ شتابدهنده و مرکز رشد، ۲ مرکز فضای کار اشتراکی و ۱۲ ارائه دهنده سرویس در این منطقه نوآوری شریف استقرار یافته‌اند.

او با اشاره به عوامل موفقیت نواحی نوآوری دنیا، گفت: ما برای این منظور ۲۱ ناحیه نوآوری دنیا را مطالعه کردیم و داده‌های به دست آمده نشان داد که ۴ عامل “استقرار نواحی نوآوری در کنار زندگی و تفریح مردم”، “دارا بودن المان‌های شهری”، “حضور رهبران نوآور” و “مشوق‌های دولت محلی و ملی” در موفقیت‌های نواحی نوآوری موثر بوده است.

او با اشاره به رویکردهای توسعه‌ای در ناحیه نوآوری شریف، خاطر نشان کرد: رویکرد ما برای استقرار شرکت‌های دانش بنیان در این ناحیه تجمیع آنها در مجتمع‌های فناوری بوده است و اقدام به مجتمع سازی شرکت‌ها را در دستور کار داریم تا همکاری و هم‌افزایی شرکت‌ها ارتقا یابد.

رییس ناحیه نوآوری شریف کاهش آسیب‌های زیست محیطی را از دیگر اولویت‌های این ناحیه نام برد و گفت: تعامل با مردم منطقه شریف از دیگر برنامه‌های این ناحیه است که تاکنون ۱۱۰۰ نفر ساعت کارگاه آموزشی و وبینار برگزار کردیم.

دهبیدی‌پور از اجرای طرح تفصیلی ناحیه شریف خبر داد و یاداور شد: این طرح از ۲ ماه گذشته اجرا شده، ضمن آنکه در کمیسیون ماده ۵ نیز به تصویب رسیده است.

او نبود مناظر و المان‌های شهری، عدم دسترسی به داده‌ها و برق منطقه‌ای را از چالش‌های این منطقه نام برد و گفت: رهاشدگی باغ‌های طرشت از دیگر چالش‌های این ناحیه است.

اخبارمرتبط:

تمدید دو چالش فناوری و نوآوری در حوزه تایرتا۱۲مهرماه

انتشار جدیدترین محصولات و تجهیزات فناوری نانو ساخت ایران

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=3986

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.