8

موفقیت محققان در ارائه خدمات خنک‌کاری توان توربین‌های گازی

  • کد خبر : 4485
  • 28 مهر 1399 - 9:45
موفقیت محققان در ارائه خدمات خنک‌کاری توان توربین‌های گازی
محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان موفق به ارائه خدمات خنک‌کاری هوای ورودی به واحدهای توربین گازی برای بازیابی توان از دست رفته این واحدها در ایام و فصول گرم سال شده‌اند.

به گزارش اراده نیوز،مدیر عامل این مجموعه فناور، طراحی، بهینه‌سازی، تامین قطعات، ساخت و اجرای بیش از ۱۰ واحد کولر تبخیری مدیا در نیروگاه‌های مختلف کشور را از جمله فعالیت‌های این شرکت نام برد و گفت: خنک‌کاری هوای ورودی به واحدهای توربین گازی به دو روش “تبخیری” مانند مدیای مرطوب، مه‌پاشی، تراکم مرطوب و غیره و “تبریدی” مانند تبرید تراکمی، تبرید جذبی، ذخیره‌ساز انرژی حرارتی انجام می‌شود که هر دوی این روش‌ها توسط این شرکت دانش‌بنیان ارائه می‌شود.

علی نیکبخت افزود: پروژه‌های خنک‌کاری شرکت در قالب پروژه‌های مهندسی، تدارک و ساخت (EPC) برای سامانه اصلی و تمامی سامانه‌های فرعی مورد نیاز قابل انجام است. در حال حاضر با توجه به مساله بحران آب و همچنین نیاز شبکه در ساعات پیک، سامانه‏‌های تبرید تراکمی مجهز به مخازن ذخیره‌‏ساز انرژی حرارتی توسط ما طراحی و برای اجرا در انواع نیروگاه‌‏های کشور توسعه داده شده است.

او تامین و ساخت قطعات یدکی و مصرفی را از دیگر خدمات ارائه شده توسط این شرکت دانست و اظهار کرد: در حین انجام تعمیرات میان دوره‌ای و تعمیرات اساسی (اورهال) واحدهای تولید نیرو، نیاز به دسترسی به قطعات و لوازمی که به لحاظ انقضاء عمر مربوطه یا مواجهه با پدیده‌های خستگی، خزش و غیره، قابلیت ادامه کار را ندارند، مطرح می‌شود. این شرکت قادر است قطعات اصلی یا معادل را در فیلدهای مکانیک، الکتریک و ابزارآلات، با تکیه بر پتانسیل تولید و ساخت داخل تامین و به واحدهای تولیدی ارائه کند.

او خاطرنشان کرد: افزایش ظرفیت تولید برق در نیروگاه‌های قدیمی، نسبت به احداث واحد جدید، از دو منظر هزینه سرمایه‌گذاری توان معادل و همچنین زمان پیاده‌سازی، فاکتوری مناسب، ارزشمند و بسیار قابل توجه است.

 

انتهای پیام/

ساخت توربین بادی خانگی با بازده بالا

ساخت توربین‌های بخار برای صنایع مادر در کشور

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=4485

مطالب بیشتر

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.