9

دستگاه تحریمی تخلیه و بارگیری کانتینر بندری بومی‌سازی شد

  • کد خبر : 4669
  • 12 آبان 1399 - 8:50
دستگاه تحریمی تخلیه و بارگیری کانتینر بندری بومی‌سازی شد
گروهی از محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان اقدام به بومی‌سازی تجهیزات بندری برای تخلیه و بارگیری کانتینرها کرده است.

به گزارش اراده نیوز،مجری طرح باشاره به طراحی و ساخت ” ریچ استاکر”که از جدیدترین پروژه‌های این شرکت دانش‌بنیان است ،گفت: با حمایت معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری و سازمان بنادر و کشتیرانی طراحی و بومی‌سازی دستگاه‌های ریچ استاکر را در دستور کار داریم.

رضا ریاضی بابیان اینکه   ریچ استاکر را ابزاری برای حمل کانتینر است افزود: این دستگاه از جمله دستگاه‌های استراتژیک کشور به شمار می‌رود؛ چرا که صادرات و واردات ما منوط به دارا بودن این تجهیزات می‌شود.

او اظهار کرد: این تجهیزات جزو تجهیزات پشت بندی محسوب می‌شود که برای تخلیه کانتینرها و بارگیری آنها نیاز داریم، ضمن آنکه این تجهیزات جزو اقلام تحریمی است.

او با بیان اینکه در دنیا تنها ۴ کشور دارنده دانش فنی ساخت ریچ استاکر هستند، خاطر نشان کرد: بومی سازی این دستگاه آغاز شده است و بر اساس نیاز کشور نسبت به اجرای این پروژه اقدام کردیم.

ریچ استاکر (Reach Stacker)، یکی از ماشین‌های صنعتی مخصوص حمل کانتینر است و بیشتر در ترمینال‌های کانتینری و اسکله‌ها، برای انجام عملیات تخلیه، بارگیری و جابه‌جایی کانتینرها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در مقایسه با لیفتراک‌ها، ریچ استاکر به راحتی می‌تواند به ارتفاع‌های بالاتری در حمل کانتینرها دسترسی داشته باشد، ضمن آنکه این تجهیزات حمل و نقل، کارایی و سرعت عمل بالایی دارند. ظرفیت حمل بار در ریچ استاکر، متفاوت است و معمولاً در حدود ۴۵ تا ۵۰ تن است.

انتهای پیام/

بومی‌سازی تجهیزات امنیت اطلاعات از سوی محققان کشور

بومی‌سازی یکی از قطعات اصلی سیستم‌های هیدرولیکی با همکاری دانش‌بنیان‌ها

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=4669

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.