14

امکان مونیتورینگ شبکه با استفاده از نرم‌ افزارهای بومی میسر شد

  • کد خبر : 4736
  • 18 آبان 1399 - 12:00
امکان مونیتورینگ شبکه با استفاده از نرم‌ افزارهای بومی میسر شد
گروهی از محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان نرم‌افزارهای بومی نظارت بر بستر شبکه را برای مونیتورینگ شبکه عرضه کردند که می‌تواند در صورت بروز اختلالی آن را ثبت کند و دلایل را مورد بررسی قرار دهد.

به گزارش اراده نیوز،مدیرعامل این شرکت دانش بنیان ارائه خدمات فناورانه بر بستر شبکه در قالب ارائه نرم‌افزارها و راهکارهای امنیت را از زمینه‌های فعالیت این شرکت نام برد و گفت: تولید نرم‌افزاری برای نظارت بر بستر شبکه و منابع مراکز داده که به اختصار مانیتورینگ شبکه نامیده می‌شود، تمامی بسترهای نرم‌افزاری و سخت افزاری را نظارت می‌کند و در صورت بروز اختلال، آن را ثبت می‌کند و دلایل را مورد برسی قرار می‌دهد.

بهروز عباس زاده با اشاره به ارائه راهکارهای جامع و کارا، برای افزایش بهره‌وری، امنیت و ضریب اطمینان سیستم‌های نرم افزاری و شبکه سازمان‌ها از سوی این شرکت، ادامه دادوافزود:فعالان فناور این شرکت همچنان تلاش دارند با نوآوری، جدیدترین و بهینه ترین راهکارها را در پاسخ به مدیران فناوری اطلاعات ارائه کنند.

وی  با اشاره به صرفه مالی و کارایی بالاتر نمونه داخلی این نرم افزار، خاطر نشان کرد: اگرچه این محصول نمونه‌های مشابه خارجی دارد ولی تمامی نمونه‌های خارجی اشکالاتی دارند. اولا هیچ گونه خدمات پشتیبانی به مشتریان ایرانی ارائه نمی‌دهند. همچنین ارائه‌کنندگان خارجی این نرم‌افزارها، راهکارهای پیاده سازی ارائه نمی‌دهند. نمونه‌هایی همچنین برای شبکه‌های بسیار بزرگ طراحی شده‌اند و امکانات پشتیبانی ندارند.

وی با بیان این‌که علاوه بر این که خدمات مشاوره و پشتیبانی ارائه می‌شود و امکان سفارشی‌سازی وجود دارد، یادآور شد: نمونه کامل نرم‌افزار وابسته به تعداد سرویس گیرندگان به طور میانگین ۳میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و ساده‌ترین نمونه آن ۲۰۰ میلیون ریال به مشتری ارائه می‌شود که یک دهم قیمت نمونه خارجی هزینه دارد.

اخبارمرتبط:

بومی‌سازی تجهیزات امنیت اطلاعات از سوی محققان کشور

طراحی و ساخت دستگاه پرس ضایعات کاغذ در تبریز

 

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=4736

مطالب بیشتر

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.