14

توسعه فناوری‌های آب با ۳۲۰ شرکت دانش‌بنیان سرعت گرفت

  • کد خبر : 4754
  • 19 آبان 1399 - 10:40
توسعه فناوری‌های آب با ۳۲۰ شرکت دانش‌بنیان سرعت گرفت
ستاد توسعه آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اعلام کرد:در حال حاضر ۳۲۰ شرکت دانش بنیان در این حوزه ها فعالیت می کنند.

به گزارش اراده نیوز،به نقل از معاونت علمی و فناوری، بخش‌های دولتی و خصوصی و ۳۲۰ شرکت دانش‌بنیان همواره در حال تلاش برای رفع چالش‌های حوزه آب و افزایش بهره‌وری مصرف هستند و قرار است با ایده‌ها و طرح‌های فناورانه و نوآورانه، اقلیم خشک و نیمه‌خشک کشور و کمبود منابع آب را از تهدید به یک فرصت بدل سازند.

بخش بزرگی از کره زمین را آب پوشانده است و قسمت اعظم این آب‌ها، شور هستند. آب‌هایی بلااستفاده که نه برای آشامیدن به کار می‌آیند و نه برای کشاورزی. اما روش‌هایی هست که می‌تواند این آب‌ها را به چرخه مصرف وارد کند. روش‌هایی برای شیرین‌سازی آب‌های شور و غیرمتعارف. کارگروه تخصصی آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم برای توسعه این فناوری‌ها با مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان طرح‌های مختلفی در دست اجرا دارد.

بیش از ۳۲۰ شرکت در حوزه فناوری های آب در حال فعالیت هستند اما با توجه به شرایط بازار آب، شرکت‌های دانش بنیان سهم کمی از این بازار را تاکنون ایفا کرده اند که با حمایت های انجام شده، سهم این شرکت ها در توسعه فناوری و ارزش آفرینی برای انواع آب های شور و غیرمتعارف ارتقا یافته است. این شرکت‌ها حدود ۴۵۰ محصول در این حوزه تولید کرده‌اند.

کارگروه تخصصی آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از همه طرح‌های فناورانه‌ و ایده‌های خلاقی که ظرفیت تبدیل شدن به محصول و خدمتی را در حوزه بهره وری و توسعه منابع آب داشته باشند حمایت ویژه خواهد کرد.

اخبارمرتبط:

فناوری های آینده صنعت گاز پیش بینی می شوند

بررسی کاربردهای صنعتی فناوری نانو در صنعت آب و پساب در وبینار ستاد نانو

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=4754

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.