1

استاندار آذربایجان شرقی: نگاه حل مسأله ای به شرکتهای دانش بنیان

  • کد خبر : 7093
  • 28 فروردین 1403 - 19:21
استاندار آذربایجان شرقی: نگاه حل مسأله ای به شرکتهای دانش بنیان
استاندار آذربایجان شرقی گفت: نگاه ما به مجموعه شرکتهای دانش بنیان، نگاه حل مسأله ای است.

به گزارش اراده نیوز، مالک رحمتی امروز در نخستین جلسه ستاد اقتصاد دانش‌بنیان استان در سال ۱۴۰۳ با بیان اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند بسیاری از مسائل و مشکلات را حل کنند تاکید کرد: با وجود این شرکت‌ها، در رفع مسائل تولیدی مشکلی وجود ندارد و هیچ بن‌بستی در بخش تولید و صنعت نباید داشته باشیم.
وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر اقتصاد دانش‌بنیان در طول یک دهه اخیر، استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان، راه میان‌بر برای جهش تولید دانست و تصریح کرد: است، افزود: با وجود اقدامات انجام‌شده، سهم اقتصاد دانش‌بنیان از کل اقتصاد کشور رقم قابل توجهی نیست و نتوانسته ایم به اقتصاد دانش پایه جامه عمل بپوشانیم.
رحمتی با بیان اینکه همه در اقتصاد دانش‌بنیان نقش دارند، خاطرنشان کرد: همه بازیگران عرصه اقتصاد دانش بنیان از جمله دستگاه‌های دولتی، بخش خصوصی، فعالان تولید و حتی دستگاه‌های نظارتی باید در این زمینه نقش آفرینی کنند و برنامه اجرایی و عملیاتی مشخص داشته باشند.
وی افزود: کمک به کاهش هزینه‌ها، ارتقای بهره‌وری، افزایش کیفیت و رقابت‌پذیر کردن محصولات تولیدی در استان چهار خدمتی است که از شرکتهای دانش بنیان استان انتظار داریم.
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به تعدد خدمات و تسهیلات دستگاه‌های اجرایی به شرکت‌های دانش‌بنیان، خواستار تدوین دستورالعمل حمایت از شرکتهای دانش بنیان استان شد.
وی همچنین بر توجه جدی دستگاه‌ها به خرید محصولات دانش‌بنیان براساس قانون جهش تولید، تاسیس صندوق‌های خطرپذیر توسط صنایع بزرگ استان، پیگیری راه‌اندازی کارخانه نوآوری تبریز، مشارکت فعال دانشگاه‌های استان در تاسیس شرکت‌های دانش‌بنیان، تسهیل‌گری و سرعت بخشی به فرایند صدور مجوز شرکت‌های دانش‌بنیان و مقابله با جنگ روانی و تبلیغاتی دشمن با جهاد تبیین افتخارات کشور تاکید کرد.
رحمتی به سابقه دیرینه و تاریخی و ظرفیتهای دانشگاهی و مجموعه های صنایع و اراده و همت فعالان اکوسیستم فناوری استان، ارتقای جایگاه استان به رتبه سوم از نظر تعداد شرکتهای دانش بنیان تا پایان سال را از اولویتهای ستاد اقتصاد دانش بنیان استان عنوان کرد.
جعفری راد رئیس پارک علم و فناوری استان هم گفت: آذربایجان شرقی با ۳۵۲ شرکت دانش بنیان رتبه پنجم کشوری را از نظر تعداد این شرکتها دارد.

در این جلسه تعدادی از روسای دانشگاههای استان، مدیران دستگاههای اجرایی و فعالان عرصه فناوری و دانش بنیان استان نظرات و دیدگاههای خود را درباره موانع و چالشهای فراروی اقتصاد دانش بنیان بیان کردند.

در پایان این نشست از حامیان یازدهمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی تبریز (رینوتکس ۲۰۲۳) تجلیل شد.

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=7093

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.