10

افزایش تولید داخلی نهاده‌های گلخانه‌ای با فناوران بومی

  • کد خبر : 4869
  • 24 آبان 1399 - 10:00
افزایش تولید داخلی نهاده‌های گلخانه‌ای با فناوران بومی
کارگروه تخصصی آب، خشکسالی، فرسایش و محیط‌ زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با برگزاری نشست آنلاین فعالان صنعت گلخانه کشور، نیازهای فناورانه این حوزه را شناسایی کرد.

به گزارش اراده نیوز،جهانگیر پرهمت، قائم‌مقام کارگروه تخصصی آب، خشکسالی، فرسایش و محیط‌ زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با حمایت از ظرفیت‌های بخش خصوصی و با همراهی و تسهیل‌گری بخش‌ دولتی تلاش دارد سهم تولید داخلی از بازار نهاده‌های مصرفی در گلخانه را که در حال حاضر بیشتر آنها وارداتی هستند، افزایش دهد.

مجید بصیرت، عضو هیات ‌علمی موسسه تحقیقاتی خاک و آب وزارت جهاد کشاورزی هم در این نشست، با اشاره به ظرفیت‌های موجود برای تولید این نهاده‌ها بر بستر کشت ضایعات محصولات کشاورزی به‌خصوص ضایعات خرما، اظهار کرد: تلاش‌های انجام‌ شده برای تدوین دانش فنی و تجاری‌سازی این بسترها باید توسعه یابد.

داریوش سالم‌پور، مجری طرح توسعه گلخانه‌های وزارت جهاد کشاورزی نیز چشم‌اندازی کلی از توسعه سطح کشت گلخانه‌ها ترسیم کرد و گفت: تمامی نیازهای مطرح‌ شده در کشور با توجه به وضعیت فعلی ۲۰ هزار هکتاری سطح گلخانه‌های کشور مطرح شده است در صورتی‌ که طبق پیش‌بینی برنامه، اگر ۲۸ هزار هکتار دیگر به مساحت‌ گلخانه‌های کشور اضافه شود، این نیاز بالاتر می‌رود و مشارکت بیشتر بخش خصوصی برای تولید نهاده‌های بومی ضروری است.

در پایان این نشست تأکید شد کارگروه تخصصی آب، خشکسالی، فرسایش و محیط‌ زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پذیرای پیشنهادات اجرایی و کاربردی بخش خصوصی و تحقیقاتی برای بومی‌سازی تمامی نهاده‌های گلخانه‌ای مورد نیاز کشور است همچنان که در زمینه بستر کشت، تلاش‌های مؤثری آغاز شده است و تلاش می‌شود تا سال آینده بخش عمده‌ای از بستر کشت مورد نیاز در داخل کشور تولید و به بهره‌برداری برسد.

اخبارمرتبط:

تولید بومی تجهیزات قفس پرورش ماهی توسط دانش‌بنیان‌ها

امکان مونیتورینگ شبکه با استفاده از نرم‌ افزارهای بومی میسر شد

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=4869

مطالب بیشتر

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.