9

تولید نانو عایق‌هایی با خواص همزمان جاذب صوت و حرارت

  • کد خبر : 5074
  • 12 آذر 1399 - 9:55
تولید نانو عایق‌هایی با خواص همزمان جاذب صوت و حرارت
تولید نانو رنگ‌های عایق محصول دانش بنیان یکی از شرکت‌های فناور است که به طور همزمان از خواص جاذب صوت (در محدوده فرکانس هزار هزتر) و حرارت برخوردار است و توانسته این محصولات را صادر کند.

به گزارش اراده نیوز، یکی از شرکت‌های فعال در حوزه رنگ سازی انواع مختلف رنگ‌ها را تولید کرده و تا کنون توانسته محصولات خود را به کشورهایی نظیر استرالیا، لبنان و عراق صادر کند.

رنگ‌های عایق صدا به گونه‌ای طراحی شده‌اند که با ضخامت بسیار کم اعمال می‌شوند، اما قدرت سرکوب کردن دامنه وسیعی از ارتعاشات را دارند. مزیت دیگر این نوع پوشش‌ها ضخامت و دانستیه کم پوشش است که موجب می‌شود بار مرده کمتری بر سازه اعمال شده و فضای کمتری را اشغال کند. این موضوع در صنایع کشتی‌سازی و سازه‌های دریایی عامل بسیار مهمی به حساب می‌آید.

از آنجایی که این پوشش از جنس رزینی الاستومری است، نقش حفاظتی دارد، از فلزات در مقابل شرایط جوی محافظت می‌کند. نانوذرات موجود در پوشش‌های نانویی، با جذب بخشی از طیف‌های تابش و بازتابش نور خورشید، همچنین انحراف صوت، نقش عایق را به خوبی ایفا می‌کنند.

از دیگر مزایای این محصول می‌توان به تولید شده از رزین آکریلیکی بر پایه آب به همراه فیلرهای معدنی متخلخل و مواد آلومینیوم‌دار، دوستدار طبیعت و غیرسمی، مقاوم در برابر حرارت و صوت (ضریب میرائی بالا)، اشتعال پذیری کم و مقاوم در برابر رطوبت، ضخامت کم و چسبندگی مناسب به سطوح فولاد کربنی و فولاد زنگ نزن و آلومینیوم آندایز شده و ارزان، اجرای آسان، خشک شدن سریع اشاره کرد.

کارخانه این شرکت واقع در شهرک صنعتی شمس‌آباد، از سال ۱۳۸۵ اقدام به تولید نانوپوشش‌هایی با خواص منحصر به فرد کرده‌ که در این میان محصولات Nano fam SH ،Nano fam WP،Nano fam SC و Nano fam TI به تولید انبوه رسیده ‌است.

بر اساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی معاونت علمی ریاست‌جمهوری، NanoFam SC یک پوشش خود تمیز شونده‌ی شفاف است که با بهره‌گیری از خاصیت فتو کاتالیستی تیتانیوم و نیز فناوری نانو طراحی و عرضه شده است. در حضور نور، این فوتوکاتالیست قادر به تجزیه آلاینده‌های محیطی خواهد بود. علاوه بر آن، به‌دلیل عدم چسبندگی این مواد بر روی سطح، باقیمانده آلاینده‌ها نیز به راحتی و به وسیله بارش باران از روی سطح زدوده می‌شوند.

اخبارمرتبط:

تولید رنگدانه‌های خوراکی با منشاء گیاهی برای صنایع غذایی و دارویی

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=5074

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.