23

صدور مجوز صندوق پژوهش و فناوری آذربایجان شرقی

  • کد خبر : 5240
  • 30 دی 1399 - 12:39
صدور مجوز صندوق پژوهش و فناوری آذربایجان شرقی
رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی از تصویب تاسیس صندوق پژوهش و فناوری استان خبر داد.

به گزارش اراده نیوز، عبدالرضا واعظی گفت: مجوز تاسیس صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی آذربایجان‌شرقی پس از ۵ سال تلاش و پیگیری با هدف حمایت از فناوران و شرکت‌های دانش‌بنیان استان روز گذشته در جلسه کارگروه صندوق‌های پژوهش و فناوری کشور با حضور وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری صادر شد.
وی افزود: بر این اساس، صندوق پژوهش و فناوری غیر دولتی استان آذربایجان‌شرقی با هدف حمایت‌های مالی، علمی و پشتیبانی از فناوران، نوآوران و محققان استان در تبدیل ایده‌های فناورانه به محصولات تجاری با سرمایه ثبتی ۱۰۰ میلیارد ریال تاسیس می‌شود.
وی با بیان اینکه این صندوق با مشارکت ۴۰ درصدی بخش دولتی و ۶۰ درصدی بخش خصوصی تاسیس شده است افزود: پارک علم و فناوری استان، دانشگاه تبریز و علوم پزشکی، موسسه آموزش عالی سراج، بیمارستان ولیعصر، دو شرکت دانش بنیان و شرکت سرمایه‌گذاری آذربایجان‌شرقی سهامداران این صندوق هستند.
رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی ادامه داد: با راه اندازی این صندوق تا پایان امسال، صندوق نوآوری و شکوفایی علاوه بر اینکه امکان اعطای حدود یک هزار میلیارد ریال خط اعتباری برای شرکتهای دانش بنیان و فناور استان را خواهد داشت، در صدور ضمانت نامه و سرمایه گذاری مشترک برای تجاری سازی طرحها به کمک این شرکتها می آید.
واعظی با اشاره با راه اندازی صندوق پژوهش و فناوری ارس در سال گذشته خاطرنشان کرد: با اخذ مجوز این صندوق پژوهش و فناوری آذربایجان شرقی، این استان جزو معدود استانهایی است که دارای دو صندوق شد که با توجه به ظرفیت انباشته استان در حوزه دانش بنیان و فناوری نیاز به ایجاد صندوق دوم هم احساس می شد.
استان آذربایجان‌شرقی دارای ۱۶۸ شرکت دانش بنیان،  ۳۵۰ واحد فناور و بیش از ۱۴۰ واحد دانشگاهی و مرکز آموزش عالی است.

اخبار مرتبط:

اختصاص ۲۰۰ میلیارد ریال به صندوق پژوهش و فناوری ارس

راه اندازی صندوق پژوهش و فناوری صنعت نفت

 

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=5240

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.