12

طرح ایجاد پردیس‌ پارک‌های علم و فناوری در شهرکهای صنعتی

  • کد خبر : 6432
  • 29 آذر 1400 - 12:02
طرح ایجاد پردیس‌ پارک‌های علم و فناوری در شهرکهای صنعتی
معاون فناوری و نواوری وزیرعلوم گفت: راه اندازی پردیس‌ پارک‌های علم و فناوری در شهرک‌های صنعتی با همکاری سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کشور در دستور کار قرار گرفته است.

دکتر خیرالدین در نشست مشترک با مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، یکی از مشکلات پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان را نبود فضای مناسب توسعه عنوان و خاطرنشان کرد:  فضاهای خالی موجود و بلا استفاده در شهرک‌های صنعتی می‌تواند در حل این مسئله موثر باشد که با تعریف سازکاز مناسب می‌توان زمینه در اختیار قرار دادن این فضاها به پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان را فراهم کرد.

وی اضافه کرد: انعقاد تفاهم نامه سه جانبه بین وزرات علوم، تحقیقات و فناوری، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت صمت می‌تواند موجب هم افزایی بیشتر در کمک به توسعه شرکت‌های دانش بنیان و ایجاد پردیس پارک‌های علم و فناوری در شهرک¬های صنعتی شود.

وی افزود: یکی از بهترین بسترهای ایجاد اشتغال برای قشر تحصیل کرده جامعه پارکهای علم و فناوری و شرکتهای دانش بنیان هستند.

دکتر خیرالدین با اشاره به توانایی تبدیل ایده به محصول توسط فارغ التحصیلان دانشگاه خاطرنشان کرد: فعالیت بیش از ۵۰ هزار نفر از فارغ التحصیلان دانشگاه در شرکتهای دانش بنیان موجب ارتقای ۲۰ پله‌ای رتبه فناوری ایران در بین کشورهای جهان طی ۱۰ سال گذشته شده است.

معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران نیز با اشاره به واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی از طریق مزایده خواستار تعریف بسته حمایتی متفاوت برای شرکت‌های دانش بنیان شد.

دکتر علی رسولیان گفت: با توجه به کار متفاوت و علمی شرکت‌های دانش بنیان باید متفاوت از دیگر شرکت‌ها دیده شود و این نیاز به تعریف شاخص برای مشخص نمودن شرکت‌های هایتک دارد.

وی درخصوص واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی به پارک‌های علم و فناوری تاکید کرد: از همه ظرفیت‌های قانونی برای این موضوع استفاده خواهیم کرد.

معاون وزیر صمت در پایان خواستار همکاری جدی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت علوم تحقیقات و فناوری برای توسعه شرکت‌های دانش بنیان در شهرک‌های صنعتی شد.

 

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=6432

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.