13
معاون علمی و فناوری رییس جمهور:

توسعه کمی پارکهای علم و فناوری در دست بخش خصوصی

  • کد خبر : 6504
  • 14 اسفند 1400 - 13:46
توسعه کمی پارکهای علم و فناوری در دست بخش خصوصی
معاون علمی و فناوری رییس جمهور گفت: برنامه اصلی ما توسعه کیفی پارک‌های علم و فناوری کنونی است و از این پس تنها بخش خصوصی اقدام به توسعه کمی پارک‌ها می‌کند.

دکتر سورنا ستاری در حاشیه افتتاح مرکز رشد و فناوری سلامت خراسان شمالی اظهار داشت: پارک های علم فناوری یا دانشگاهی یا استانی هستند و اکنون باید از لحاظ کیفی توسعه پیدا کنند و برنامه اصلی ما قوی کردن این مراکز علمی است.

وی در رابطه با شتاب بخشیدن به فرآیند پرداخت تسهیلات و تسهیل امور این شرکت ها نیز اظهار داشت: تسهیلات قانون بوجه تبصره ۱۶ و ۱۸ هم اکنون اجرایی شده، اما برای تسهیل امور شرکت ها و حوزه علم و فناروی «زیست بوم» باید شکل بگیرد.

رییس بنیاد ملی نخبگان گفت: اکنون دیگر پرداخت تسهیلات در این بخش و بویژه  برای استارتاپ ها گزینه مناسبی نیست و استارتاپ ها سرمایه گذار بخش خصوصی می خواهند هر چند که در استان های کوچک و پارک های علم و فناوری این استان ها هنوز این مکانیزم شکل نگرفته است اما در پارک های بزرگ این مکانیزم به خوبی کار می کند.

ستاری با بیان اینکه رشد حوزه فناوری در کشور هم اکنون روند پرسرعتی به خود گرفته است افزود: هم اکنون ۶ هزار و ۵۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور فعالیت دارند و شرکت های خلاق نیز از رشد خوبی برخوردار شده اند و سهم اقتصاد دانش بنیان در تولید ناخالص ملی در حال افزایش است.

مجتمع نوآوری و صنایع خلاق خراسان شمالی هم که در دل فضای پارک علم و فناوری استان قرار دارد و در مجموع ۲۸ واحد خلاق  در آن فعالیت دارند امروز با حضور ستاری افتتاح شد.

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=6504

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.