2

رونمایی از ۴ محصول فناورانه تولیدی در پارک‌های علم و فناوری

  • کد خبر : 7034
  • 16 دی 1402 - 13:35
رونمایی از ۴ محصول فناورانه تولیدی در پارک‌های علم و فناوری
در حاشیه نشست رؤسای پارک‌های علم و فناوری در تهران، از پودر بندآورنده خون، فلز خالص کبالت، سامانه جامع هدینگ سنسور و قطب نمای دیجیتال تثبیت شده با ژیروسکوپ رونمایی شد.

با تولید «پودر بندآورنده خون» در یکی از شرکت‌های فناور مستقر در پارک علم و فناوری امیرکبیر از خروج سالانه ۵ میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری می‌شود.

قیمت محصول ایرانی که بنا به اعلام وزارت علوم تنها در کشور امریکا تولید می‌شود ۲۳۰ هزار تومان و قیمت نمونه خارجی ۴۲۵ هزار تومان یا ۸ و نیم دلار است.

بنا به این گزارش، تاکنون سالانه ۲۵میلیون دلار از این محصول وارد کشور می‌شد.

محصول دوم فلز خالص کبالت  دستاورد یکی از شرکت‌های فناور مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان است که قیمت تمام شده این محصول کیلویی ۴ میلیون تومان و قیمت نمونه واردشده تقریبا کیلویی ۶ میلیون تومان است.

سالانه ۳۰۰ تن از این فلز به کشور وارد می‌شود و در سال ۳ تا ۶ تن تولید داخل داریم که با تولید این محصول از ۳۰ میلیون دلار خروج ارز از کشور جلوگیری می‌شود.

محصول دیگر رونمایی شده دستگاه هدینگ سنسور یکی از کلیدی‌ترین تجهیزات کمک ناوبری دریایی می باشد که برای تعیین جهت شناورها نسبت به شمال مورد استفاده قرار می گیرد.

نام دیگر این سیستم در مدل‌های قدیمی قطب نماست که به مدل‌های مکانیکی این سیستم گفته می‌شود و پایداری، دقت بالا، کالیبراسیون سریع و آسان،  مجهز به GNSS از ویژگی های این دستگاه است.

هدینگ سنسور با اندازه گیری میدان مغناطیسی زمین در چند محور، جهت شناور را محاسبه کرده و به سایر دستگاه‌های کمک ناوبری ارسال می کند.

این دستگاه که توسط صنایع الکترونیک دریایی سیبکو مستقر در پارک علم و فناوری خلیج فارس تولید شده برای عملکرد تجهیزات هدایت و کنترل شناور بسیار کاربردی و حیاتی است.

از نسخه سوم دستگاه CPR شرکت امدادگران قلب ملل مستقر در پارک علم و فناوری استان زنجان هم رونمایی شد.

این دستگاه می‌تواند در مدت زمان کمتری نسبت به نمونه مشابه خارجی، جان بیماران را از خطر مرگ نجات دهد.

دستگاه CPR نسبت به نمونه خارجی، حدود نصف قیمت عرضه شده و مورد استفاده آن نیز در آمبولانس ها، مراکز درمانی، بیمارستان ها، محل های پرتردد و حتی استفاده شخصی نیز است.

 

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=7034
  • نویسنده : جواد بیرام‌زاده

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.