10

امضاء نخستین تفاهم‌نامه تامین مالی زنجیره ای توسط شرکت دانش بنیان تبریزی

  • کد خبر : 6554
  • 15 اردیبهشت 1401 - 20:05
امضاء نخستین تفاهم‌نامه تامین مالی زنجیره ای توسط شرکت دانش بنیان تبریزی
شرکت دانش بنیان "صبح پارلار آسیا " نخستین تفاهم نامه تامین مالی زنجیره ای صنعت لوازم خانگی کشور را امضاء کرد.

این تفاهم نامه امروز با حضور مدیرکل صنایع لوازم خانگی وزارت صمت به امضاء این واحد دانش بنیان تولیدکننده بردهای الکترونیکی لوازم خانگی، شرکت دونار خزر، بانک رفاه کارگران و فروشگاه زنجیره ای اتکا رسید.
مدیرکل دفتر صنایع لوازم خانگی و اداری وزارت صمت در حاشیه امضاء این تفاهم نامه گفت: طرح تأمین مالی زنجیره ای واحدهای تولیدی رویکرد جدید این وزارتخانه برای حمایت از تولیدکننده و مصرف کننده، شفاف سازی چرخه توزیع و حذف دلالان و واسطه ها و جلوگیری از افزایش بیمورد قیمت کالاها از تولید تا مصرف است.
شکراللهی خاطرنشان کرد: هدف اصلی این طرح کاهش هزینه نظام تولید و توزیع است تا مصرف کننده ها نیز از آن بهره مند شوند و ضمن اجرای آن بخش غیرمولد دلالی که باعث افزایش قیمت بیجا می شوند حذف شوند.
افزایش نظارت‌پذیری جریان مالی اقتصاد، تسهیل وثیقه سپاری و اعتبارسنجی، جلوگیری از انحراف منابع، کاهش تقاضای نقدینگی، زمینه‌سازی و کمک به اصلاح نظام بانکی، کاهش مطالبات غیرجاری بانک‌ها، تسهیل تأمین سرمایه در گردش بنگاه‌ها و کاهش هزینه‌های مالی و بهای تمام‌شده محصول در زنجیره برای فعالان اقتصادی از دیگر مزایای اجرای طرح تأمین مالی زنجیره‌ای است که اجرای آن از دی ماه پارسال با امضاء تفاهم نامه میان وزارت صمت و ۷ بانک عامل آغاز شده است.
صنایع صبح پارلار آسیا بزرگترین شرکت طراحی و تولید سیستمهای الکترونیکی لوازم خانگی در کشور است که در سال ۱۳۷۹ به همت دکتر جعفر صبحی از اساتید برق و الکترونیک دانشگاه تبریز راه اندازی شده است.

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=6554

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.