4

برگزاری رویداد فناورانه “تا ثریا” در تبریز

  • کد خبر : 6719
  • 16 مهر 1401 - 10:22
برگزاری رویداد فناورانه “تا ثریا” در تبریز
ششمین رویداد ملی "تا ثریا" به منظور جذب سرمایه گذار به طرحهای فناورانه به میزبانی تبریز برگزار شد.

به گزارش اراده نیوز، در این رویداد که به همت سازمان علمی، پژوهشی و فناوری سپاه عاشورا در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی ترتیب یافت، ۱۵ طرح فناورانه برتر برای جذب سرمایه‌گذار و تجاری سازی ارائه شد و ۵ واحد تولیدی استان هم نیازهای فناورانه خود را به اشتراک گذاشتند.

فرمانده سپاه عاشورا در این رویداد حمایت لازم از نخبگان در همه زمینه ها را ضروری خواند و از فعالان عرصه فناوری و دانش‌بنیان خواست برای رفع نیازهای مشکلات کشور و صادرات محصولات برای ارزآوری تلاش کنند.

سردار عباسقلیزاده با بیان اینکه غرب با اقدامات بازدارنده و محدودکننده و تحریم‌ها مانع پیشرفت کشور می‌شود تصریح کرد: ما چاره ای جز اینکه روی پای خود بایستیم نداریم و در این مسیر نیازمند نخبگان و اندیشمندان هستیم.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به اقبال سرمایه‌گذاران به شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: این شرکت‌ها پارسال حدود ۴۰۰ هزار شغل ایجاد کردند و ۲۰۰ هزار میلیارد تومان فروش داشتند.

دکتر منادی قانون جهش تولید دانش‌بنیان را یکی از جامع ترین قوانین کشور دانست و افزود: در این قانون رفع همه موانع پیش روی شرکت‌های دانش‌بنیان نظیر مشکلات گمرکی، مالیاتی،  بانکی، بیمه ای و بورسی لحاظ شده است.

رییس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی هم در این رویداد گفت: بایستی در مدت دو سال باقی مانده تا سال ۱۴۰۴ برای تحقق اهداف سند چشم‌انداز ۱۴۰۱ ایران پیشرفته که از سوی مقام معظم رهبری تبیین شده است در حوزه فناوری سرمایه‌گذار لازم را جذب کنیم.

دکتر سعید جعفری راد با اشاره به مشکل کمبود سرمایه گذار در حوزه های فناورانه افزود: استان آذربایجان شرقی در ۱۰ سال گذشته رتبه نخست صادرات غیرنفتی را کسب کرده است و تمام تلاشمان را خواهیم کرد که ارتباطات گسترده‌ای را با کشورهای حوزه قفقاز به‌ویژه دو کشور همسایه استان در حوزه زمینه سرمایه‌گذار در حوزه فناوری داشته باشیم.

مهندس حقی مدیرعامل شرکت پیشگامان سپاه نیز گفت : این مجموعه بازوی اقتصاد دانش بنیان مردمی است و سعی کرده است با اتصال شبکه فناور، پشتیبان و صاحب مسئله تسهیل گر و تنظیم گر فعالیت های فناور و دانش‌بنیان باشد.

وی با اشاره به عدم دسترسی فناوران به سرمایه ، نبود عدالت در حوزه نوآوری و عدم وجود مسئله محوری، اشتراک‌گذاری خلأهای فناورانه صنایع با شرکت‌های فناور را از مأموریت شرکت پیشگامان عنوان کرد.

سردار احمدی مشاور معاون اقتصادی سپاه پاسداران هم گفت: با حمایت کامل سپاه از فعالیت‌ها و طرح‌های دانش‌بنیان با دعوت از نخبگان و فناوران ۳۰۰پروژه عمده در حوزه‌های نیرو، انرژی، مخابرات و کشاورزی به سرانجام رسیده است.

سرهنگ ارسلانی مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه عاشورا هم گفت: در این برنامه از ۵۵ طرح ارائه شده ۳۰ طرح برگزیده شده و ۱۵ سرمایه گذار مشارکت داشتند.

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=6719

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.