8

رونمایی از سامانه برخط صادرات از ایران به کردستان عراق

  • کد خبر : 6917
  • 20 شهریور 1402 - 17:15
رونمایی از سامانه برخط صادرات از ایران به کردستان عراق
نخستین سامانه برخط صادراتی محصولات ایرانی به کردستان عراق که در تبریز طراحی شده است در سلیمانیه و اربیل عراق رونمایی شد.

به گزارش اراده نیوز،این سامانه باهدف افزایش، تسهیل و تسریع صادرات محصولات از کشورمان به کردستان عراق و ایجاد سکو برای دسترسی بازار عمده فروشی اقلیم کردستان به فهرست و قیمت کالا‌های ایرانی راه اندازی شده است تا در صورت تمایل از طریق سامانه درخواست خرید خود را ثبت کرده و بتوانند کالا‌های مورد نیاز را به طور مستقیم از تولید کنندگان ایرانی تامین کنند.

تولید کنندگان ایرانی نیز از طریق این سایت می‌توانند امکان معرفی محصولات خود به بازار کردستان را داشته باشند.
رئیس اتاق بازرگانی و اشتغال اربیل هنگام رونمایی این سامانه، پس از آشنایی باقابلیت‌های منحصربه‌فرد آن، ضمن استقبال گرم از تولید این سکو، فعالیت دیجی‌سودا را بسیار ضروری و پراهمیت خواند.

ملا مجید سورچی با اشاره به نیاز کردستان عراق به محصولات باکیفیت ایرانی تأمین کالا‌های وارداتی کردستان عراق و ارائه خدمات فنی و مهندسی توسط دیجی‌سودا را خواستار شد.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان اقلیم کردستان عراق نیز گفت: از ۶ ماه قبل سامانه بانکی در اقلیم کردستان عراق، کار خود را آغاز کرده و همزمان با آن بانکداری الکترونیکی نیز در حال گسترش است و دیجی‌سودا نقش ارزنده‌ای در توسعه صادرات و واردات الکترونیکی بین تجار کردستان عراق و کشور ایران خواهد داشت.

شیخ مصطفی عبدالرحمان افزود: دیجی‌سودا به‌عنوان اتاق نمایش محصولات ایرانی، امکان بررسی، مقایسه و خرید محصولات باکیفیت و متنوع ایرانی را فراهم کرده است که این موضوع موجب افزایش واردات محصولات ایرانی و صرفه‌جویی در هزینه‌های سفر و خرید فیزیکی می‌شود.

رایزن اقتصادی کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در اربیل هم با تشکر از ابتکار عمل تیم ایرانی برای راه‌اندازی سکوی برخط صادراتی تأکید کرد: در اقلیم کردستان هنوز تجارت برخط در ابتدای راه قرار دارد و دیجی‌سودا در زمان بسیار مناسبی فعالیت خودش را آغاز کرده است.
عنایت‌الله سمیعی قول مساعد داد حمایت‌های لازم را برای توسعه این سکوی برخط انجام دهد.

رونمایی از سامانه برخط صادرات از ایران به کردستان عراق

در آیین معرفی دیجی‌سودا دو هلدینگ بزرگ تجاری عراقی تمایل خود برای مشارکت و سرمایه‌گذاری در این پلتفرم اعلام کردند.
این سامانه به زبان کردی است و با نام تجاری دیجی سودا و آدرس digisowda.com در دسترس تولید کنندگان ایرانی و خریداران کردستان عراق است.

این سکو که توسط کنسرسیوم فناوران شهر خلاق متشکل از پنج شرکت فناور مستقر در شهر تبریز راه اندازی شده است، به زودی بخش خدمات فنی- مهندسی را نیز به فهرست خدمات قابل ارائه به بازار کردستان عراق اضافه خواهد کرد.
میزان مبادلات تجاری ایران و اقلیم کردستان عراق به حدود ۶ میلیارد دلار در سال می‌رسد.

 

اخبارمرتبنط:

تسهیل صادرات دانش‌بنیان‌ها منجر به خلق ثروت می شود

تشکیل نخستین کنسرسیوم شرکت‌های دانش‌بنیان در تبریز

تولیدسالانه ۴ هزار دستگاه سافت استارتر توسط یک شرکت دانش بنیان

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=6917
  • نویسنده : جواد بیرامزاده

مطالب بیشتر

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.