3

معرفی برگزیدگان جایزه‌‌ هوش‌ مصنوعی ایران

  • کد خبر : 6955
  • 21 آبان 1402 - 16:12
معرفی برگزیدگان جایزه‌‌ هوش‌ مصنوعی ایران
برگزیدگان جایزه‌‌ سالانه هوش‌ مصنوعی ایران (IAAA) در تهران معرفی شدند.

در رقابت جایزه سالانه هوش مصنوعی که با حضور حدود ۶۰۰ نفر برگزار شد، تیم Blue Dopamine به سرپرستی اهورا زاهدی رتبه اول، تیم Eniace AI به سرپرستی اسماعیل محرابی رتبه دوم و تیم Deep Tooth به سرپرستی فردین آیار رتبه سوم را کسب کردند.

دبیراختتامیه جایزه سالانه هوش مصنوعی ایران (IAAA) که به مناسب هفته جهانی کارآفرینی صبح امروز در پارک فناوری پردیس برگزار شد، با بیان اینکه مسابقه «iAAA» ذیل طرح شهید بابایی در بنیاد ملی نخبگان و در حوزه هوش مصنوعی برگزار می شود،‌ گفت: در این مسابقه یک مسئله را مطرح می شود و تیم‌ها برای حل آن‌ اقدام می‌کنند.

کریمی افزود: موضوع مسابقه امسال، «تشخیص نیاز به جراحی اندو با استفاده از شرح حال و شرایط بیمار» بود و در این مرحله از شرکت‌کنندگان خواسته شد تا با استفاده از عکس opg هوش مصنوعی به حل این مسئله بپردازند.

وی اضافه کرد: هدف از برگزاری این مسابقه، یافتن هسته‌های فناور در حوزه هوش مصنوعی است. همچنین بحث درخصوص تصاویر برای حل مسائل بزرگتر با فناوری نیز از دیگر اهداف این مسابقه به شمار می‌رود.

وی گفت: در صدد هستیم با همکاری ستاد علوم شناختی و مرکز نقشه برداری مغز و پارک فناوری پردیس، یک مسئله مهم در حوزه پزشکی را به واسطه هوش مصنوعی حل کنیم.

هم‌چنین در رقابت سایبری فتح پرچم، تیم‌های IrRaptors، Gods team و Red hack به ترتیب رتبه های اول تا سوم را به دست آوردند.

اولین دوره از تست نفوذ سایبری تحت عنوان فتح پرچم آرکا با حمایت بنیاد ملی نخبگان در قالب طرح شهید بابایی با هدف شناسایی زمینه های نفوذ نرم افزارهای ایرانی به صورت آنلاین برگزار شد و در رقابت اولیه فتح پرچم هم از بین ۲۴۱ نفر ثبت نامی، حدود ۵۰ نفر در رقابت نهایی حضور یافتند و توانمندهای سایبری خود را محک زدند.

همزمان با برگزاری اختتامیه و رقابت‌های سایبری فتح پرچم، از پوستر المپیک فناوری پارک فناوری پردیس رونمایی شد.

این المپیک در ۵ حوزه فناورانه هوش مصنوعی، امنیت سایبری، برنامه‌نویسی، رباتیک و پهپاد برگزار می‌شود.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهور در این مراسم گفت: این مسابقات بین‌المللی پرشور و گرم، انگیزه و شور بالایی را در دانش آموزان و دانشجویان برای پیشرفت در مسیر فناوری و شکوفایی ظرفیت‌ها و استعدادهای نوآورانه ایجاد می‌کند.

وی افزود: دانشگاه‌ها به شدت به این مسابقات و ایجاد یک فضای پرشور و رقابتی نیاز دارند و این رویداد براساس ضرورت شناخت و همراهی جوانان نسل جدید کشورمان با ظرفیت‌های حوزه فناوری‌های نوظهور و مهندسی از یک سو و ایجاد زمینه‌های پیشرفت و توسعه فناورانه از سوی دیگر، طراحی شده و اجرا می‌شود.

دهقانی با بیان این‌که توسعه و پیشرفت در فناوری های نوظهور، یک موضوع جدی و اولویت‌دار معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری است، ادامه داد: معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری بر مبنای روندهای جهانی، نیاز روز کشور و جهان در یک سری از حوزه‌های فناورانه برنامه‌ریزی کرده و توسعه این حوزه‌ها را در دستور کار قرار داده است.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهور با اشاره به گام گذاشتن در مسیر توسعه فناوری‌های نوظهور، عنوان کرد: حوزه‌هایی مانند علوم شناختی، هوش مصنوعی ، اتصال‌پذیری، اطلاعات و ارتباطات، اقتصاد دیجیتال و سایر حوزه‌های فناوری که در شمار فناوری‌های Disruptive یا «برافکن» قرار می‌گیرند، توأمان می‌توانند تهدید یا فرصت‌های بالقوه‌ای برای کشور به حساب بیایند.

وی افزود: معتقدیم که فناوری هوش مصنوعی به عنوان یکی از فناوری‌های برافکن می‌تواند یک تهدید و یک فرصت بزرگ برای کشور ما باشد و با توجه به این که ظرفیت بالقوه بزرگ و ارزشمندی از حیث مغزافزار و نیروی انسانی دانش آموخته در اختیار داریم، توجه ویژه به حوزه هوش مصنوعی و فناوری‌ اقتصاد دیجیتال می‌تواند یک فرصت اختصاصی و پنجره پرواز برای قرار گرفتن در باشگاه کشورهای برتر و پیشروی این حوزه ایجاد کند.

دهقانی با اشاره به ضرورت استفاده از برنامه‌ها، زیرساخت‌ها و سازوکارهای حمایتی برای توسعه فناوری‌های پیشرفته عنوان کرد: وجود اسناد برنامه‌محور، سازوکارهای حمایتی و اجرایی مانند ستاد توسعه فناوری‌های این حوزه و مرکز ملی یا سازمان ملی هوش مصنوعی در حال مذاکره بررسی، مطالعه و سیاست ‌پژوهشی است، می‌تواند زمینه‌ساز پیشرفت کشور در این حوزه باشد.

وی ادامه داد: با مطالعات، حمایت‌ها، تعاملات و مذاکراتی که بین شخصیت‌ها، مدیران و نقش آفرینان مرتبط با این حوزه شکل گرفته است، امیدواریم سال آینده شاهد یک جهش چشمگیر در حوزه هوش مصنوعی باشیم.

 

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=6955
  • نویسنده : جواد بیرام‌زاده

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.