9

ضرورت ایجاد مشوق برای توسعه شرکتهای دانش بنیان در آذربایجان‌شرقی

  • کد خبر : 2047
  • 12 آذر 1398 - 14:09
ضرورت ایجاد مشوق برای توسعه شرکتهای دانش بنیان در آذربایجان‌شرقی
معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار آذربایجان ‌شرقی بر ضرورت ایجاد مشوق برای  توسعه شرکت های دانش بنیان و سرمایه گذاری بخش خصصوصی در حوزه فناوری تاکید کرد.

به گزارش اراده نیوز؛حمیدرضا قاسم‌زاده در جلسه کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان با اشاره به موانع و مشکلات پیش روی شرکت‌های دانش بنیان در استان، گفت: اولین کار این است که متولی اقدامات لازم برای رفع موانع فعالیت توسعه‌ شرکت‌های دانش بنیان مشخص شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار آذربایجان ‌شرقی افزود:بخش خصوصی هر اقدامی که انجام می‌دهد به اثرات آن در صورت‌های مالی خود می‌اندیشد.

وی با بیان اینکه گاهی اقدامات انجام گرفته به صورت شکلی بوده نه محتوایی، ابراز داشت: باید در سیاست‌گذاری‌ها تجدیدنظر و نظارت‌ها تقویت شود.

به گفته قاسم زاده : اگر بخواهیم در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم، باید دارای اقتصادی قوی باشیم و برای داشتن اقتصاد قوی باید فعالیت‌های ما دانش بنیان باشد که برای تحقق این امر نیز وجود شرکت‌های دانش بنیان الزامی است.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان‌ شرقی نیز از نبود زیرساخت‌های فیزیکی و فرهنگی کافی برای فعالیت و توسعه شرکت‌های دانش بنیان انتقاد کرد و گفت: تعداد ۵۰۰ شرکت فناور و استارت‌آپ در استان وجود دارد که از این تعداد تنها ۱۳۸ شرکت مجوز دانش‌بنیان دارند.

عبدالرضا واعظی افزود: البته در سال گذشته تنها ۹۲ شرکت دانش بنیان در استان وجود داشت که امسال با ۴۲ درصد افزایش به ۱۳۸ مورد رسیده‌اند؛ این در حالی است که در استان‌هایی مثل اصفهان و خراسان رضوی به ترتیب ۴۸۰ و ۳۳۰ شرکت دانش بنیان فعالیت می‌کنند.

وی در ادامه به توضیح وضعیت مراکز رشد موجود در استان پرداخت و از برگزاری جشنواره رویش در شهرستان‌های مراغه، میانه، مرند، شبستر، بناب و ملکان خبر داد.

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=2047

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.