8

بررسی مشکلات شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان آذربایجان شرقی

  • کد خبر : 6781
  • 04 دی 1401 - 19:21
بررسی مشکلات شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان آذربایجان شرقی
مسائل و مشکلات شرکتهای فناور و دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی در هشتمین عصرانه فناوری در تبریز بررسی شد.

به گزارش اراده نیوز؛در این نشست که با حضور مدیران ادارات کل امور مالیاتی، تامین اجتماعی و صنعت، معدن و تجارت و مشاور استاندار آذربایجان شرقی در امور فناوری و دانش بنیان برگزار شد، مشکلات فناوران حاضر در زمینه های بیمه ، مالیات و مجوزهای صنعتی مورد بررسی قرار گرفت.

بروکراسی های اداری، قوانین دست و پاگیر، صدور مجوزهای تولید، کمبود امکانات زیرساختی، مشکل تامین فضای تولید، اعطای تسهیلات، بیمه های کارفرمایی، اعمال قانون مناطق آزاد در پارک و نحوه محاسبه مالیات شرکتهای فناور و دانش بنیان موضوعاتی بود که در این نشست صمیمی مطرح شد.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی در این جلسه مشکل عمده این پارک را در حوزه بودجه های جاری و هزینه ای اعلام کرد و افزود: بودجه جاری پارک ۲۳ میلیارد تومان است که با وجود ظرفیتهای پارک تبریز نسبت به بسیاری از پارکهای دیگر کشور پایین است.

دکتر جعفری راد کمبود فضای دفتری و کارگاهی را دیگر مشکل پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی بیان کرد و گفت: به علت محدودیت فضای فیزیکی پارک، درخواستهای فناوران برای مستقر شدن در پارک با تاخیر امکان عملیاتی شدن پیدا می کند.

وی با بیان اینکه حتی از استانهای همجوار هم درخواست استقرار در پارک تبریز را داریم، گفت: مقرر شده است ۲۰۰ هکتار از اراضی چسبیده به مجتمع عصر انقلاب به پارک ملحق شود و ۳۵ هکتار از زمینهای شهرک شهید سلیمانی هم به منظور تامین فضای کارگاهی فناوران در اختیار پارک قرار گیرد.

رئیس سازمان صمت استان هم در همین زمینه گفت: استان برای فعالیتهای فناور و دانش بنیان به بستر فیزیکی هزار هکتاری نیاز دارد که مسئولان باید برای تامین این میزان زمین در یکی از شهرکهای صنعتی استان همت کنند تا این مشکل اساسی حل شود.

مهندس پرنیان همچنین با اشاره به مشکل برخی فناوران فعال در عرصه تولید در اخذ پروانه تاسیس و بهره برداری، قول مساعد داد تا یک ماه آینده این مشکل برای شرکتهای دانش بنیان و فناور مستقر در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی رفع شود.

آقای اروج زاده مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی هم از تشکیل تیمی مجرب در این اداره کل برای رسیدگی اختصاصی به مسائل مالیاتی شرکتهای دانش بنیان در این اداره کل خبر داد و آمادگی تشکیلات مالیاتی استان را برای برگزاری دوره های آموزشی و توانمندسازی مالیاتی برای فعالان این عرصه اعلام کرد.

برنامه عصرانه فناوری به منظور بررسی و حل مشکلات و تامین نیازهای شرکتهای دانش بنیان و فناور به صورت دوره ای با حضور روسای سازمانها و دستگاههای اجرایی استان در محل پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی برگزار می شود.

 

 

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=6781

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.