11

جذب ۲۵ طرح قابل تجاری سازی در مرکز رشد میانه

  • کد خبر : 2069
  • 13 آذر 1398 - 21:21
جذب ۲۵ طرح قابل تجاری سازی در مرکز رشد میانه
رییس پارک علم و فناوری استان آذربایجان‌شرقی گفت: از آغاز فعالیت مرکز رشد در فنی و حرفه ای میانه ۲۵ طرح قابل تجاری سازی جذب شده است.

به گزارش اراده نیوز؛عبدالرضا واعظی  در آیین اختتامیه جشنواره رویش در میانه با اشاره به سیاست‌ های این پارک در زمینه تمرکز زدایی از مرکز استان، بر لزوم هدایت کارآفرینان شهرستان‌های استان به سمت ایجاد مشاغل مبتنی بر فن اوری‌های جدید تاکید کرد و از آمادگی پارک برای حمایت از کلیه فن آوران و مبتکران شهرستان میانه خبر داد.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه منعقده بین پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی و وزارت تعاون افزود: بخشی از تسهیلات اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، امسال به صورت پایلوت در کشور توسط پارک در اختیار کارآفرینان و فناوران استان قرار خواهد گرفت و کارآفرینان و فناوران شهرستان میانه با ارائه طرح‌ها و ایده‌های خود به مرکز رشد می‌توانند از حمایت‌های پارک بهره‌مند شوند.

واعظی بیان کرد: به دلیل وجود کارگاههای متعدد، همجواری مرکز رشد با مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان میانه در این ساختمان، فرآیند تبدیل ایده به محصول و رشد شرکت‌های مستقر را تسریع خواهد کرد.

رییس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی یادآور شد: برای جشنواره رویش در شهرستان ۱۲۲ طرح با سطح کیفی بالا جذب شده و با داوری های صورت گرفته ۱۰ طرح به مرحله اختتامیه راه یافتند.

فرماندار ویژه میانه هم گفت: جمع بندی ایده ها و عملیاتی و تجاری کردن آنها در حوزه های مختلف از نتایج مهم ایجاد مرکز رشد در شهرستان است.

محمدرضا مشایخی دانش آموزان و جوانان بویژه نخبگان جامعه را آینده ساز کشور خواند و گفت: موفقیت های علمی در راستای توسعه کشور از همین برنامه ها و جشنواره ها شروع می شود .

وی جشنواره رویش در شهرستان را سبب سربلندی و ارتقای علمی و جوانان و نخبگان علمی را مایه افتخار شهرستان خواند و افزود: ارتقای مرکز فن آوری میانه نیاز مهم شهرستان با توجه به ظرفیت موجود در شهرستان و نیروی انسانی متخصص مورد انتظار است.

فرماندار ویژه میانه در پایان برای خدمت همه جانبه به جوانان در تمامی حوزه ها اعلام آمادگی کرد و گفت: امیدواریم با عملیاتی کردن ایده ها در تجاری سازی آنها بکوشیم

در این آیین از ۱۰ طرح برتر در این جشنواره و ۲ طرح دانش آموزی توسط پارک علم و فن آوری استان تجلیل شد.

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=2069

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.