4
رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی:

حمایت مالی از پایان نامه های مرتبط با فناوری

  • کد خبر : 2188
  • 17 دی 1398 - 10:36
حمایت مالی از پایان نامه های مرتبط با فناوری
رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی گفت:از پایان نامه های تحصیلات تکیمیلی مرتبط با امور فناوری دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و مراکز تحقیقاتی حمایت مالی مستقیم خواهد شد.

به گزارش اراده نیوز؛دکتر عبدالرضا واعظی در نشست مشترک پارک های علم و فناوری کشور و معاونین پژوهش و فناوری دانشگاه های آذربایجان شرقی با بیان اینکه این حمایت در قالب گرنت فناوری خواهد بود افزود:هدف از این حمایت  بسط و توسعه توان ملی در حوزه نوآوری و کارآفرینی و ارتقاء ظرفیت توسعه فناوری در دانشگاه ها و مراکز پژوهشی در سطح کشور است.

وی بیان کرد:فاز اول این پروژه ( گرنت جوانه ) مختص پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکتری خواهد بود و در مرحله اول این فاز گرنت تاد (توسعه اقتصاد دیجیتال) در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات از ابتدای سال ۱۳۹۹ در پنج استان آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، سمنان، فارس و مرکزی  اجرا خواهد شد و با تامین اعتبارات لازم در فاز های بعدی، کل سطح کشور را در تمام زمینه های تخصصی پوشش خواهد داد.

دکتر واعظی افزود، در این برنامه  حمایتهای مالی  بلا عوض از پایان نامه های تحصیلات تکمیلی مرتبط با فناوری در حوزه ICT که منجر به توسعه دانش فنی شوند، از طریق پارک علم و فناوری، وزارت عتف ، صندوق نوآوری و شکوفایی ، پارک فاوا  صورت خواهد پذیرفت.

به گفته وی  پارک های علم و فناوری استان های  آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، سمنان، فارس و مرکزی به عنوان دبیرخانه منطقه ای طرح، مجری فاز اول این برنامه خواهند بود و دفتر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان دبیرخانه مرکزی گرنت تاد فرآیند عملیاتی نمودن برنامه را پشتیبانی خواهد کرد و حمایت ها از طریق فراخوان در سطح استان صورت خواهد گرفت.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی اظهار کرد:صندوق های پژوهش و فناوری استان ها عاملیت مالی گرنت تاد را برعهده خواهند داشت و اعتبارات حمایتی در اختیار این صندوق ها قرار خواهند گرفت.  پس از اجرای فاز اول گرنت فناوری که به عنوان گرنت جوانه مختص پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکتری خواهد بود در فاز های بعدی گرنت شکوفایی برای حمایت از فعالیت های فناورانه و نوآورانه آزمایشگاه های تحقیقاتی دانشگاه ها و مراکز پژوهشی و گرنت رشد مختص شرکت های نوپا و تازه تاسیس مستقر در پارک ها و مراکز رشد عملیاتی خواهند شد.

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=2188

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.