7

طراحی نانولوله‌ ها برای درمان سرطان

  • کد خبر : 2584
  • 20 اسفند 1398 - 18:53
طراحی نانولوله‌ ها برای درمان سرطان
«طراحی نانولوله برای درمان سرطان» تحقیقی بنیادی است که توسط محققان دانشگاه علم و صنعت انجام شد. این محققان ، نمونه آزمایشگاهی این نانولوله‌ها را ساختند تا داروهای سرطان هدفمند روی بافت مورد نظر اثر گذارد.

علی ملکی مجری  طرح پژوهشی نانولوله‌ها برای درمان سرطان  گفت: بارگذاری داروهای حساس، کم یاب و گران قیمت بر روی سیستم‌های نانو مواد و در مقیاس کوچک هدفی بود که طرح را با آن آغاز کردیم.

وی ادامه داد: وقتی دارو به صورت کلاسیک وارد بدن می‌شود، امکان هدررفت و نرسیدن آن به بافت هدف وجود دارد. پس با طراحی و استفاده از ترکیباتی سازگار با بدن می‌توان هدفمند دارو را وارد بدن کرد.

ملکی همچنین اضافه کرد: با وجود این سیستم‌های سازگار در صورت بارگذاری دارو روی آنها پس از رها شدن دارو عوارض خاصی ایجاد نمی‌کنند. همچنین در این صورت مصرف دارو نیز به میزان زیادی کاهش می‌یابد و همان میزان استفاده شده نیز روی بافتی که مد نظر داریم با حداکثر کارایی اثر می‌گذارد.

به گفته وی، نمونه آزمایشگاهی این نانولوله‌ها ساخته شده است که بارگذاری داروهای موثر سرطان نیز با موفقیت روی آن انجام شده است. این نانولوله‌ها دارای سطح فعالی با قابلیت عامل دار شدن هستند و داروها را هدفمند رها می‌شوند.

همچنین پایه‌های این نانو لوله‌ها با وجود ترکیبات مغناطیسی امکان ردیابی را آسان می‌کند.

اخبار مرتبط:

تولید نانو اکسید روی با خاصیت آنتی باکتریال برای صنایع مختلف

 

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=2584

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.