9

صدور کد‌پستی ۱۰ رقمی برای استارتاپ‌های مستقر در فضاهای اشتراکی

  • کد خبر : 2657
  • 24 اسفند 1398 - 13:35
صدور کد‌پستی ۱۰ رقمی برای استارتاپ‌های مستقر در فضاهای اشتراکی
 شرکت‌های استارتاپی مستقر در فضاهای اشتراکی، مراکز رشد و شتاب‌دهنده‌ها با هدف توسعه تبادل الکترونیکی اطلاعات و پاسخگویی الکترونیکی به استعلامات مورد نیاز دستگاه‌های اجرایی از طریق شبکه ملی تبادل اطلاعات، کد پستی 10 رقمی دریافت می‌کنند.

براساس تفاهم نامه شرکت ملی پست و سازمان فناوری اطلاعات ایران، تخصیص کد‌پستی به شرکت‌های استارتاپی درخواست کننده از طریق سامانه سازمان فناوری اطلاعات ایران انجام می شود، در واقع اختصاص کد پستی به شرکت‌های استارت آپی مستقر در فضاهای اشتراکی و مراکز رشد و شتاب‌دهنده آغازگر استحکام زنجیره خلق ارزش و فعالیت اقتصادی این زیست‌بوم است.

این تفاهم‌نامه در راستای اجرایی کردن ماده ۱۰ آیین‌نامه نوآفرین در خصوص تبادل الکترونیکی اطلاعات و پاسخگویی الکترونیکی به استعلام‌های موردنیاز دستگاه‌های اجرایی از طریق شبکه ملی تبادل اطلاعات امضاء شد.

براساس بندهایی از این تفاهم نامه، اختصاص کد‌پستی به ازای هر میز در مکان‌های اشتراکی مراکز رشد و شتاب‌دهنده، نقطه آغاز فعالیت‌های بعدی استارتاپ ها در اموری از قبیل کد بیمه، مالیات و غیره خواهد بود، این کد پستی‌ها هیچ تفاوتی با دیگر کد پستی‌ها ندارد و به‌صورت استاندارد و ده‌رقمی به کسب‌وکارهای نوپا تعلق می‌گیرد.

در حال حاضر شتاب دهنده ها و استارتاپ های بسیاری در زمینه های خدماتی و مالی در کشور زیر نظر دستگاه های مختلف  فعال هستند.

اخبار مرتبط:

مرکز استقرار استارتاپهای شهر پاریس

پیوند به بیرون:

سازمان فناوری اطلاعات ایران

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=2657

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.