8

ساخت دستگاه تولید اشعه UVC در دانشگاه سمنان

  • کد خبر : 2879
  • 15 اردیبهشت 1399 - 15:36
ساخت دستگاه تولید اشعه UVC در دانشگاه سمنان
فناوران پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان موفق به طراحی و ساخت دستگاه تولید اشعه UVC برای از بین بردن باکتری‌ها و ویروس‌ها شدند‌.

به گزارش اراده نیوز، دکتر عجمی مدیر شرکت لیزر پرتوسازان و یکی از سازندگان این دستگاه با بیان اینکه یکی از روش‌های استریل کردن محیط استفاده از تابش اشعه فرابنفش در محدوده UVC است گفت: جذب تابش UVC در محدوده ۲۴۰ تا ۲۸۰ نانومتر باعث پاره شدن زنجیره DNA و RNA شده به طوری که ویروس یا باکتری کشته یا به گونه‌ای غیرفعال می‌شود که قادر به تکثیر نخواهد بود.
وی افزود: این دستگاه دارای تابش با طول موج ۲۵۴ نانومتر با توان جرم کُشی بالا است و پارامترهای آن از قبیل ولتاژ، جریان و دما به گونه ای طراحی و ساخته شده‌اند که بیش از ۹۰ درصد تابش آن روی طول موج ۲۵۴ نانومتر است و باعث استریل شدن سطوح و نابودی ویروس کووید ۱۹ می‌شود.
دکتر رضا کی‌پور معاون فناوری پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان نیز با بیان اینکه این دستگاه می‌تواند باکتری‌ها و ویروس‌ها را از بین برده و غیرفعال کند، اظهار داشت: در حال حاضر منابع تابش UV به علت شیوع ویروس کرونا کمیاب شده و کشورهای معدود سازنده، تمام تولید خود را صرف استفاده داخلی می‌کنند و واردات آن نیز بسیار دشوار شده است.
وی به افزایش قیمت منابع تابش UV هم اشاره و خاطر نشان کرد: این محصول می‌تواند گام مهمی در رفع مشکلات ناشی از بحران کرونا در کشور محسوب شود.

 

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=2879

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.