10

 معرفی فناوران برتر آذربایجان شرقی

  • کد خبر : 6511
  • 23 اسفند 1400 - 14:00
 معرفی فناوران برتر آذربایجان شرقی
برترین فناوران و شرکتهای دانش بنیان آذربایجان شرقی در سال 1400 در مراسمی معرفی و تجلیل شدند.

به گزارش اراده نیوز، در دومین آیین تجلیل از فناوران برتر آذربایجان شرقی که در تالار پتروشیمی تبریز برگزار شد، از دو شرکت  دانش بنیان برگزیده استان و ۲۳ شرکت فناور مستقر در مراکز رشد استان قدردانی شد.

در این مراسم همچنین از ۱۰ نفر  شرکت  حامی و خیر حوزه  فناوری استان و ۳ شرکت  که بیشترین عقد قرارداد انتقال فناوری را در سال جاری داشتند قدردانی شد.

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در ارتباط ویدئو کنفرانسی با این مراسم، با اشاره به فعالیت ۴۹ پارک علم وفناوری در کشور،پارک علم وفناوری آذربایجان شرقی را پارک پیشرو و برتر در کشور دانست که برنامه های متنوع ملی را دستور کار خود قرار داده است

دکتر علی خیرالدین، ایجاد دفتر تعاملات علم و فناوری ایران در شهرک همکاری‌های شانگهای چین که توسط پارک علم وفناوری آذربایجان شرقی در حال راه اندازی است را بستر مناسبی برای توسعه تعاملات بین الملل شرکت های دانش بنیان کشور عنوان کرد.

وی از ابتکار پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی در زمینه برگزاری مراسم جداگانه برای تجلیل از فناوران برتر استان تقدیر نمود و گفت:از سال آینده این برنامه در سطح ملی و در تمامی استان های کشور برگزار خواهد شد.

رییس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی در این مراسم به روند رو به رشد تاسیس شرکتهای دانش بنیان اشاره کرد و افزود : هم اکنون ۲۰۸ شرکت دانش بنیان در استان فعال است که آذربایجان شرقی در این زمینه رتبه پنجم کشوری را دارد.

دکتر عبدالرضا واعظی همچنین گفت: تعداد شرکتهای فناور و دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری استان به ۴۱۶ شرکت رسیده که برای ۳۹۲۶ نفر شغل ایجاد کرده است.

وی با اشاره به رشد گردش مالی، فروش مستقیم و صادرات این شرکتها در شرایط کرونایی افزود: با وجود مضیقه های بودجه ای، میزان حمایت مستقیم مالی از واحدهای فناور امسال با افزایش ۲۶ درصدی نسبت به سال گذشته مواجه بود.

وی توسعه مراکز رشد و نوآوری وابسته به پارک در مناطق مختلف استان به ۲۰ واحد را از موفقیتهای امسال پارک علم و فناوری استان بیان و خاطرنشان کرد: تلاش میکنیم همه مردم استان به خدمات پارک دسترسی داشته باشند.

رییس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی با اشاره به برنامه های سال آینده پارک، ایجاد دفتر تعاملات علم و فناوری در شانگهای چین، واگذاری اراضی به شرکتهای فناور و دانش بنیان برای تولید محصول، اجرای طرحهای ملی فرصت فناورانه و مهر فناوری، ایجاد خانه خلاق و نوآوری تبریز ، گسترش همکاریهای بین المللی با کشورهای همسایه، ایجاد دو ناحیه نوآوری در تبریز، طراحی و ساخت اولین خودروی دانش بنیان کشور و راه اندازی مرکز نوآوری هوش مصنوعی را از مهمترین این برنامه ها برشمرد.

در این مراسم همچنین تفاهم نامه راه اندازی مراکز رشد دانشگاههای آزاد اسلامی آذرشهر و شبستر به امضای رئیس پارک علم و فناوری استان و روسای این دو واحد دانشگاهی رسید.

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=6511

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.