12

طراحی شبکه جهانی انتقال فناوری در تبریز

  • کد خبر : 2944
  • 23 اردیبهشت 1399 - 21:43
طراحی شبکه جهانی انتقال فناوری در تبریز
رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی از اتمام طراحی پلتفرم شبکه جهانی انتقال فناوری در تبریز خبر داد.  

به گزارش اراده نیوز، واعظی گفت: با آماده سازی پلتفرم شبکه بین المللی انتقال فناوری در یکی از شرکتهای دانش بنیان استان، این نسخه به سه کشور دیگر تشکیل دهنده این شبکه ارسال شد.
وی افزود: پیشنهاد راه اندازی شبکه جهانی انتقال فناوری را پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی در کنفرانس جهانی پارک های علم و فناوری که سال گذشته در فرانسه برگزار شد، ارائه کرد و مصوب شد هسته اولیه این شبکه با مشارکت پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی، مرکز نوآوری پروتوریا آفریقای جنوبی، تکنوپارک استانبول و تکنو پارک نانت فرانسه تشکیل شود.
واعظی با بیان اینکه این شبکه امکان ارتباط همه بازیگران حوزه فناوری و صنعت فراهم می کند خاطرنشان کرد: این شبکه با هدف ایجاد امکان مبادله تکنولوژی بین شرکت های فناور و دانش بنیان مستقر در پارک های جهان راه اندازی می شود و ارتباط بین شرکت های دانش بنیان، صنایع و سرمایه گذاران کشورهای عضو از طریق این شبکه فراهم خواهد شد.
رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی افزود : تلاش می شود پلتفرم این شبکه در آینده نزدیک با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و سپس در اجلاس آتی روسای پارکهای علم و فناوری جهان در اسپانیا رونمایی شود.

وی احداث سایت جدید پارک علم و فناوری استان در شرق تبریز، تاسیس صندوق پژوهش و فناوری استان، واگذاری زمین برای ایجاد خط تولید محصولات دانش بنیان، برگزاری جشنواره فیلم کوتاه فناوری و نوآوری و جشنواره بین المللی رباتیک دانش آموزی، اجرای طرح گرنت فناوری، ایجاد کارخانه نوآوری در تبریز، تاسیس چهار مرکز رشد، راه اندازی مرکز نوآوری تعاون و مرکز تخصصی نوآوری موتور خودرو را از دیگر برنامه های مهم امسال این پارک عنوان کرد.

اخبار مرتبط:

تهیه پلتفرم شبکه انتقال فناوری شرکتهای دانش بنیان جهان در تبریز

راه اندازی شبکه بین المللی انتقال تکنولوژی شرکتهای دانش بنیان جهان بامحوریت پارک آذربایجانشرقی

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=2944

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.