13

تولید اسپری ضدجرقه برای جوشکاری بهتر سطوح

  • کد خبر : 3459
  • 20 مرداد 1399 - 8:46
تولید اسپری ضدجرقه برای جوشکاری بهتر سطوح
اسپری جوشکاری  ضدجرقه با استفاده از فناوری‌نانو بااستفاده از فناوری نانو تولید و به بازار عرضه شد.

شرکت پرتو بهتاب شیمی البرز اسپری ضدجرقه با استفاده از فناوری‌نانو  اسپری ضدجرقه را تولید کرده که قبل از جوشکاری روی سطح پاشش می‌شود و از چسبیدن جرقه‌های جوش اسپاتر به سطح جلوگیری می‌کند.

همچین اسپری ضدجرقه دیگری نیز توسط این شرکت تولید شده است که در بخش برنجی داخل تورچ جوشکاری پاشش شده و از تجمع جرقه‌های جوشکاری در این بخش جلوگیری می‌کند.

این اسپری حاوی نانوذرات بوده و ضدچسبندگی جرقه به سطح است.و استفاده از آن موجب ممانعت از بروز عیوب ظاهری یا متالورژیکی در قطعات و ادوات موجود در محیط جوشکاری شده، ماندگاری بالا بر روی سطوح داشته و همچنین به عدم انتشار بخار و مواد مضر در محیط جوشکاری منجر می‌شود.

بررسی‌ها نشان داده است که استفاده از این اسپری نانو موجب افزایش عمر قطعات جوشکاری شده، مواد مضر برای لایه ازون ایجاد نمی‌کند و ترکیب مورد استفاده کاملا غیرخورنده بوده و اکسیدشوندگی جوش را تقلیل می‌دهد.

 آنتی‌اسپاتر تولیدی در این شرکت دارای خواص و کیفیت فوق‌العاده بالایی در جلوگیری از چسبیدن این پاشش‌ها به سطوح و جلوگیری از آسیب‌رسانی آن‌ها به جوش است. این محصول در نوع پایه آب در جهت انواع جوشکاری در حالات دستی و رباتیک و نیز در فلزات حساس به پاشش و سطوح شیشه ای و پلاستیکی تولید شده‌است و به عنوان یک راه حل موثر و قطعی در جلوگیری از آسیب‌های جبران ناپذیر اسپاترها است. این مایع، پایه آبی و فاقد سیلیکون است که با توجه به داشتن افزودنی‌های خاص برای جلوگیری از چسبندگی ذرات فلزی مذاب در عملیات جوشکاری، طراحی و تولید می‌شود.

در روش‌های مختلف جوشکاری، پاشش جرقه به قطعات اطراف اجتناب‌ناپذیر است. جرقه‌ها ذراتی از مذاب و الکترود هستند که در اطراف جوش پاشیده شده و عیوب ظاهری و یا متالورژیکی را به همراه دارند. همچنین پوشش اعمالی در مناطقی که پاشش جرقه رخ داده کیفیت مناسبی نداشته و حتی ممکن است منجر به خوردگی شود. این جرقه‌ها باید بعد از جوشکاری با فرز یا سمباده از سطح قطعه زدوده شوند. عوامل مختلفی مانند آمپر یا ولتاژ نامناسب در حین جوشکاری، رطوبت در الکترود جوشکاری، سرعت زیاد فرایند، فاصله نامناسب قطعه از نازل، زاویه کاری نامناسب و کثیفی سطح قطعه می تواند منجر به پاشش جرقه شود. به منظور مقابله با پاشش جرقه، علاوه بر انتخاب شرایط مناسب جوشکاری، می‌توان از پوشش‌های محافظی استفاده کرد که بر سطح قطعه کار یا ادوات اطراف ناحیه جوشکاری اعمال می‌شوند. این پوشش‌ها به‌صورت ژل یا محلول هستند که استفاده از نانوذرات در ساخت این مواد منجر به بهبود کیفیت ضدپاشش آن‌ها می‌شود.

 

اخبارمرتبط:

سومین نمایشگاه لیزر و فوتونیک ایران برگزار می شود

راه اندازی پیشخوان مشاوره فنی در ۷ حوزه صنعت

 

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=3459

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.