9

تولید محلول های ضدعفونی کننده نانویی

  • کد خبر : 3625
  • 28 مرداد 1399 - 9:00
تولید محلول های ضدعفونی کننده نانویی
دبیر ستاد توسعه فناوری نانو گفت: محلول های ضدعفونی کننده نانویی با قدرت ماندگاری بالاتولید می شود.

به گزارش اراده نیوز،دبیر ستاد توسعه فناوری نانو،افزود: تفاوت این مواد با محلول های برپایه الکل این است که به سرعت سطوح را ضد عفونی می کنند و ماندگاری زیادی دارند.

 

دکتر سعید سرکار با اشاره به طراحی و ساخت دستگاه  الکتروریسی عنوان کرد: یک زمانی تنها اروپا تولیدکننده دستگاه نانو الیاف بود که خط تولید آن را به ایران در شرایط تحریم نمی فروختند و قیمت هر خط تولیدشان یک میلیون یورو بود.

 

او بابیان اینکه محققان کشور توانستند دستگاه تولید کننده نانو الیاف را تولید و خط تولید فیلترهای نانو را راه اندازی کنند،افزود: اکنون به مرحله ای رسیدیم که به کره جنوبی صادر شده و بعد از آن قراردادی در راستای تحویل ۱۰ دستگاه نانو الیاف به چین را منعقد کردیم.

 

او ادامه داد: در راستای این قرار داد، تاکنون ۶ دستگاه را در چین نصب کردیم و چند روز گذشته نیز ۲ دستگاه دیگر را ارسال کردیم.

 

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو، با تاکید بر اینکه تمام مجوزها و استانداردهای اروپایی برای این دستگاه اخذ شده است، بیان کرد: این دستگاه تمام خصوصیات دستگاه اروپایی را دارد در حالی که از قیمت پایینی نیز برخوردار است.

 

سرکار عنوان کرد:قطعا تقاضا برای صادرات این دستگاه نانو الیاف زیاد داریم که در آینده نزدیک اخبار آن منتشر خواهد شد.

 

 او با تاکید بر اینکه ایران هنوز اقتصاد دانش بنیان را به رسمیت نشناخته است، بیان کرد: ما باید خودمان را باور کنیم که ظرف ۲۰ سال آینده، اقتصاد دانش بنیان بر پایه فناوری نانو است؛ خدا نعمتی داده که باید از آن استفاده کنیم و مرزها و شرایط رشد را باید برای ظهور خلاقیت ها فراهم کنیم.

 

او با بیان اینکه این ماسکهایی که توسط شرکتهای دانش بنیان نانو به تولید می رسید قیمتهایی پایین تر از ماسک های وارداتی داشتند، خاطر نشان کرد: به دلیل اینکه زیرساخت های تولید ماسک و تکنولوژی آن در کشور وجود داشت توانستیم آن را سریعا در اختیار قرار دهیم؛ در ابتدای شیوع کرونا، روزی ۱۰ هزار ماسک نانو تولید می کردیم ولی بعد از شیوع کرونا با تغییر کاربری های برخی کارخانه های فیلتر و … این ظرفیت به تولید ۲۵۰ هزار ماسک در  روز طی دو هفته رسید.

دبیر ستاد توسعه فناوری نانوگفت: ما توانستیم در شرایطی سخت تامین ماسک در کشور  را داشته باشیم که همزمان در امریکا، انگلیس و ژاپن پاکت زباله روی صورتشان می کشیدند.

 

اخبارمرتبط:

ماسک‌نانو با وزن تقریبا یک ورق کاغذ

تولید محلول ضدعفونی‌کننده با پایه آب

بهره‌برداری از مجهزترین تونل ضدعفونی استادیوم‌های کشور

 

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=3625

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.