15

ضدعفونی کارت‌های بانکی و ماسک

  • کد خبر : 3976
  • 23 شهریور 1399 - 9:30
ضدعفونی کارت‌های بانکی و ماسک
یک شرکت دانش بنیان توانسته است با کمک متخصصان خود، دستگاه uvc باکس را برای ضدعفونی کردن کارت‌های بانکی، ماسک و سایر اقلام بر پایه اشعه uv طراحی و تولید کند.

به گزارش اراده نیوز،مدیر بخش بازرگانی این شرکت دانش بنیان گفت: دستگاه uvc باکس طوری طراحی و ساخته شده اند که وقتی قطعه ای در داخل آن قرار می گیرد، به تمام وجوه آن اشعه uvc تابیده می شود.

سید امین حیدری  با اشاره به اینکه این دستگاه علاوه بر تاییدیه اداره تجهیزات پزشکی دارای تاییدیه آزمایشگاه مرجع دانشگاه صنعتی شریف نیز هست، بیان کرد: در استفاده از اشعه uv برای ما یک بازده نور تعریف شده که بازده دیداری به شمار می آید. هر چقدر طول موج اشعه پایین تر بیاید، وارد اشعه یو وی می شویم، اشعه یو وی دارای چهار طول موج شامل uva ،uvb ،uv و  uvc کیوم است که در این دستگاه از uvc استفاده شده است.

او ادامه داد: uv c در طول موج ۲۵۴ و ۲۵۳ بالاترین از بین برندگی میکروارگانیزم ها، قارچ ها و ویروس ها و حتی ویروس کرونا را دارد.

او گفت: در داخل دستگاه uv c باکس می توان سویچ، ماسک و کارت بانکی را قرار داد بدون اینکه هیچگونه ماده شیمیایی به آن بزنید یا گوشی موبایل را با ماده شیمیایی خراب کنید. در یک بازه زمانی این دستگاه قطعه موردنظر را ضدعفونی می کند.

فوق لیسانس بایو الکتریک مهندسی تجهیزات پزشکی افزود: یکی از مهمترین ویژگی این دستگاه این است که نباید هیچگونه تابشی به بیرون داشته باشد، دستگاه تولید شده هیچ تابشی به بیرون ندارد، این دستگاه دارای درِ جاذب اشعه و میکروسویچ برای توقف فرآیند تابش در زمان باز شدن درِ باکس است.

حیدری یادآور شد: دستگاه uv c باکس ایرانی با یک هشتم قیمت نمونه خارجی درحال حاضر در کشور تولید و عرضه می شود و نسبت به نمونه خارجی دارای این مزیت است که در صورت خرابی می تواند از خدمات تعمیر و نگهداری داخلی در اسرع وقت استفاده کند.

او گفت: شرکت ما علاوه بر این محصول دو محصول دانش بنیان دیگر شامل دستگاه اکسیژن ساز و دستگاه بای پپ را طراحی و به بازار عرضه کرده که در حال حاضر این دستگاه ها با توجه به شیوع کرونا در کشور مورد استفاده بسیار قرار گرفته است و ما توانسته‌ایم بخشی از نیاز کشور را در این زمینه مرتفع کنیم.

دستگاه بای پپ نوعی ونتیلاتور است که مخصوص نوعی اختلال تنفسی ساخته شده است. بای پپ تنفسی، فشار اکسیژن رسانی در دم بیمار را بالا برده و به بیمار کمک می کند و در بازدم با کاهش فشار باعث می شود عضلات ریه و سیستم تنفسی بیمار تقویت شود و برای دم توسط نیروی خود تلاش بیشتری کند.

نیاز به استفاده از این دستگاه با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و ایجاد اختلال در ریه بیماران به واسطه ابتلا به این ویروس، در مراکز درمانی بیش از پیش نمایان شد. بر این اساس شرکت دانش بنیان زیست تجهیز دانش پویا تولیدکننده این دستگاه در کشور توانست با کمک نیروهای متخصص خود این نیاز را برطرف کند.

 

اخبارمرتبط:

ساخت دستگاه ضدعفونی کننده دست برای پیشگیری از شیوع کرونا

آغاز تولید ماسک n۹۵ و رونمایی از دستگاه تب سنج مادون قرمز هوشمند در اردبیل

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=3976

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.