9

پیشگیری از بروز حوادث غیرمترقبه در صنایع با یک محصول بومی

  • کد خبر : 3731
  • 01 شهریور 1399 - 10:46
پیشگیری از بروز حوادث غیرمترقبه در صنایع با یک محصول بومی
متخصصان ایرانی در حوزه فناوری سیستم‌ها و تجهیزات آلتراسونیک در فرآیند تست و عیب‌یابی قطعات و محصولات صنعتی ،موفق به بومی‌سازی این فناوری شدند.

به گزارش اراده نیوز،مدیر عامل یک شرکت دانش‌بنیان، گفت:این تست‌ها را می‌توان در هنگام تولید، پس از نصب و راه‌اندازی به صورت دوره‌ای بدون آسیب‌رساندن به قطعه و یا تجهیز مورد نظر، استفاده کرد.

 

فرخ مرادی‌فر ،افزود: تست التراسونیک، به‌دلیل پیشرفت‌های زیاد و قابلیت‌های فراوان، پرکاربردترین روش‌ها در تست‌های غیرمخرب است که به منظور شناسایی و تشخیص عیوب سطحی و داخلی، ضخامت سنجی، کنترل ابعادی و تعیین خواص مکانیکی در قطعات و محصولات صنعتی بدون تخریب آنها، قبل از تولید، در حین تولید، پس از تولید و یا در حین سرویس‌دهی به‌کار می‌رود.

 

او بابیان اینکه به کمک متخصصان  داخلی ،توانستیم فناوری ساخت سیستم‌ها و دستگاه‌های اتوماتیک  را تست و عیب‌یابی قطعات را با استفاده از امواج آلتراسونیک در کشور بومی‌سازی کنیم و با قیمت عادلانه و پایین‌تر از قیمت خارجی در اختیار صنایع مختلف قرار دهیم.

 

مدیر عامل یک شرکت دانش‌بنیان ، افزود: نصب و راه‌اندازی سیستم‌های تست التراسونیک آنلاین و آفلاین در صنایع و کارخانجات مختلف کشور به ویژه کارخانجات لوله‌سازی از جمله اقدامات این شرکت دانش‌بنیان است.

 

مرادی‌فر بیان کرد:امروز این شرکت قادر به طراحی انواع سیستم‌های تست التراسونیک اتوماتیک و نیمه‌اتوماتیک، برای استفاده در صنایع مختلف مانند لوله‌های درز مستقیم و مارپیچ، لوله‌های بدون درز، پلیت‌ها، مقاطع صنعتی مانند تیرآهن و ریل، خودروسازی، صنایع نیروگاهی، سازه‌ها و غیره است.

 

اخبارمرتبط:

دانش ثبت اختراع خارجی بومی است

 

بومی سازی کیت تشخیص کرونا به همت شرکت دانش بنیان

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=3731

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.